اساس کار فرهنگی حمایت از تشکل‌های مردمی فعال در این حوزه است

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت:اساس کار فرهنگی از ابتدای انقلاب و حتی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت از تشکل‌های مردمی فعال در حوزه فرهنگی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکل‌های مردمی و فرهنگی فعال در سطح کشور و استان سمنان گفت: اساس کار فرهنگی از ابتدای انقلاب و حتی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت از تشکل‌های مردمی فعال در حوزه فرهنگی بوده است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شاید در سال‌های اخیر کمی از این راه فاصله گرفته‌ایم اضافه کرد: برخی نهادهای دولتی به جای تسریع و تسهیلگری متأسفانه در سال‌های اخیر تصدی‌گری کردند و به جای حمایت، سیاستگذاری و نظارت، خودشان راساً وارد حوزه اقدامات فرهنگی شدند که این رویه می‌بایست اصلاح شود تا مدار اصلی خود را بازیابد.

 

وی با بیان این مطلب که بخشی از رویه حمایت‌های مؤثر از تشکل‌های مردمی، مالی است و دیگر بخش‌های آن حقوقی، قانونی و … هستند  افزود: از آنجا که شرایط اقتصادی کشور دچار مشکل است، عمدتاً حمایت را فقط از لحاظ مالی می‌بینیم و این در حالی است که کشور از لحاظ بودجه‌ای شرایط دشواری دارد و شاید نتوان آنطور که باید از تشکل‌های مردمی و فرهنگی حمایت مالی کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه علی رغم این شرایط ما معتقد هستیم که هر میزان اعتبار حتی اندک در اختیار نهادهای فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی قرار گیرد می‌بایست در اختیار مجموعه‌های خودجوش مردمی شامل گروه‌های جهادی، مؤسسات فرهنگی، قرآنی، هیئت‌های مذهبی و … قرار گیرد اما باید به انواع حمایت‌ها نیز فکر کرد زیرا حمایت تنها مالی نیست.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد زیرساخت‌ها، توانمند سازی و … را در زمره گونه‌های حمایت از تشکل‌های مردمی دانست واظهارامیدواری کرد: با هم افزایی بین دستگاهی و بین نهادی و کمک نهادهای تقنینی زیرساخت‌های مؤثر حضور جریان‌های مردمی در کمک به همدیگر را مهیا کنیم. شاید اگر زمینه حضور مؤثر مردم در کارهای فرهنگی فراهم شود بخشی از آلام و مشکلات اقتصادی مردم هم به این واسطه کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه در راستای تبلیغ دین باید نیازهای جامعه در نظر گرفته شود و متناسب با هر عصر و زمان با ابزار مناسب به امر تبلیغ و تبیین بپردازیم، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب در پیشبرد اهداف کشور و نظام بسیار دارای اهمیت است و ما نیز باید تلاش کنیم این بیانیه حکیمانه را به درستی برای جامعه و مردم تشریح و تبیین کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی زیرساخت‌های حمایت مؤثر از کارهای فرهنگی مانند فضای مجازی را در وظایف سازمان  عنوان کردوافزود: سعی داریم که بیشتر از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره موازی کاری‌های موجود در حوزه فرهنگی، گفت: رویکرد ما تقسیم وظایف و هم افزایی است و لذا به دنبال انجام امور به صورت هم گرا در بخش‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و… هستیم و اگر نهادی بخشی از کار را دست بگیرد ما آن را رها خواهیم کرد.

 

وی ابراز داشت: دشمن با ایجاد تصویر غیر حقیقی از اسلام تلاش می‌کند تا جوانان را از راه حقیقت دین  دورکند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی افزود: در چنین شرایطی ما وظیفه داریم برخلاف تلاش دشمنان چهره حقیقی دین و زیبایی‌های آن را به جوانان نشان دهیم.

کد خبر 1017302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha