ریشه‌های عمیق فرهنگی و تاریخی میان ایران و نخجوان مورد توجه است

ربیعی گفت: ریشه‌های عمیق فرهنگی و تاریخی میان ایران و نخجوان، شرایط مساعدی برای توسعه روابط فرهنگی بین دو ملت ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی دیدار و در راستای افزایش تعاملات فرهنگی و هنری گفت و گو کردند.

«ابوالفضل ربیعی» در این دیدار وجود بسترهای زیاد همکاری بین جمهوری نخجوان و آذربایجان‌شرقی در حوزه های مختلف فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و آذربایجان‌شرقی را نخستین سنگر فرهنگی در منطقه عنوان کرد.

وابسته فرهنگی ایران در نخجوان گفت: مشاهیر و بزرگان فرهنگی و هنری و اشتراکات فرهنگی هر دو منطقه باید فصل مشترک دو ملت بوده و موجب تقویت دوستی‌ها باشد.

ربیعی بر لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در منطقه تاکید کرد و گفت: ریشه‌های عمیق فرهنگی و تاریخی میان ایران و نخجوان، شرایط مساعدی برای توسعه روابط فرهنگی بین دو ملت ایجاد می‌کند چراکه دو ملت دارای علائق و مشترکات زیادی هستند که استفاده از این ظرفیت می‌تواند عاملی برای ایجاد روابط بهتر میان دو کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از پشتیبانی مسئولین و ایجاد زیرساختهای لازم، روابط فرهنگی و هنری ایران و نخجوان گسترش بیشتری یابد و افزود: فرهنگ و تاریخ ما از هم جدا نیست و توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور، منجر به ایجاد گام‌های مؤثر و سازنده در زمینه رسمی و دولتی نیز، می‌شود.

وابسته فرهنگی ایران در نخجوان آمادگی نخجوان را برای پیشبرد همکاری های فی مابین در آینده را اعلام کرد و اجرایی شدن برنامه های فرهنگی و هنری را در راستای خواست و علاقه مردم دو کشور جمهوری اسلامی ایران و نخجوان دانست.

کد خبر 1017379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha