استفاده از روش‌های متنوع برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب‌خوانی

تیموری، گفت: کتاب پایدارترین محور فرهنگی و مهم‌ترین ابزار انتقال مفاهیم و ارزش‌ها به جامعه است که باید برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از هر روش و برنامه‌ای استفاده کنیم.

مظفرتیموری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ما به عنوان متولیان فرهنگی استان باید با فراهم کردن زمینه‌های مناسب، شرایط را برای توجه بیش از پیش عموم به این مقوله فراهم کنیم.
 

وی خاطر نشان کرد: براساس شیوه نامه های ابلاغی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه در خواست  خرید ۵۳ موردکتاب را مورد بررسی قرار داد که پس از بررسی و طرح توسط کارشناسان  هیأت خرید کتاب نسبت به خرید آن اقدام می کند.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: نهصد میلیون ریال کتاب از مولفین استانی خریداری خواهد شد که مبالغ کتب خریداری شده پس از ارسال به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساب نویسندگان و ناشران واریز می شود.


تیموری با اشاره به طرح های مختلف در راستای حمایت از مولفان و مصنفان و ناشران کشور و استان افزود: خرید کتاب از ناشران و مولفان یکی از راههای حمایتی است که در حد سهمیه اعلام شده  از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و با  تشکیل جلسات هیأت خرید کتاب استانی( با بودجه محدود ) به صورت متمرکز و براساس شرایط مشخص انجام می شود .

 

وی در پایان گفت: میزان توجه به کتاب و کتابخوانی ،نشانگر رشد فرهنگی و ملی کشور است از این رو ترویج کتاب و کتابخوانی وظیفه و رسالت اصلی دست اندرکاران فرهنگ و دانش جامعه ما است.

کد خبر 1017405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha