تجلیل از شخصیت ها، تجلیل از شخص نیست بلکه تجلیل از مکارم اخلاق است

فقهی زاده ترویج شخصیت های بزرگ را ترویج و توسعه بزرگی و فضیلت دانست و گفت: برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی اقدامی ارزشمند و بسیار شایسته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «عبدالهادی فقهی زاده» در نشستی با اعضای ستاد این کنگره در سمنان افزود: آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی از قله های بسیار بزرگ مراجع دینی در دوره معاصر است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام خاطرنشان کرد: تجلیل از این شخصیت ها، تجلیل از شخص نیست بلکه تجلیل از فضایل، مکارم اخلاق، تجلیل از دین و علمای مکتب اهل بیت (ع) است.

 

فقهی زاده متذکر شد: برگزاری این کنگره ها موجب تقویت هویت ملی و دینی و نیز ایجاد اعتماد به نفس در جامعه می شود و جوانان و نوجوانان را با این قله های رفیع دینی و علمی آشنا می سازد.

 

وی با اشاره به تقبل معاونت قرآن و عترت در تالیف و ارائه کتابی در خصوص این کنگره گفت: معاونت قرآن و عترت در خصوص ابعاد قرآنی این شخصیت دینی آماده همکاری و چاپ کتابی است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه های تولید محتوا در این کنگره و چاپ و تالیف کتاب پیشنهاد کرد: برای معرفی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی به نسل جوان و نوجوان تالیف کتاب به زبان کودگانه نیز می تواند ابعاد این شخصیت دینی را برای نسل جدید انقلاب تبیین کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به فقدان این مرجع تقلید عالیقدر، عدم شناخت کافی از ایشان را برای نسل های بعد از انقلاب را یادآور شد و گفت: چنین شخصیت های دینی باید برای نسل جوان و نوجوان معرفی تا از ابعاد علمی و فقهی ایشان بهره مند شوند.

 

فرشید فلاح رویکرد این کنگره را توجه به تولیدات فرهنگی و هنری را از رویکردهای اصلی این کنگره بیان کرد و گفت: آیت الله العظمی حسینی شاهرودی از بزرگترین شخصیت های فرهنگی و فقهی استان سمنان است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1017620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha