راه اندازی دومین بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی کشور در شیراز

کشاورز گفت: عملیات اجرایی احداث بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی در شیراز با پیگیری استاندار فارس، آغاز شده و تا ۲۴ ماه آینده شاهد راه اندازی دومین بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی کشور در شیراز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم کشاورز»، امروز (چهارشنبه 1 بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تامین اجتماعی دارای 2 هزار و 300 میز خدمت است و در سطح استان نزدیک به پنج میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی داریم.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: در کل استان ماهانه 500 میلیارد تومان مستمری توسط تامین اجتماعی پرداخت می شود و 200 میلیارد تومان ماهانه هزینه پرداخت درمان در استان داریم.

وی اضافه کرد: از اتفاقات خوبی که در حوزه درمانی و پزشکی شاهد آن بودیم، پرداخت مطالبات مراکز پزشکی و درمانی به صورت به روز توسط تامین اجتماعی فارس بوده است.

کشاورز اعلام کرد: استان فارس در زمینه پرداخت تهاتری بدهی های مراکز درمانی در کشور پیشرو بوده است و حذف دفترچه های درمان و الکترونیک شدن نسخ را در نظر دارد.

وی ادامه داد: حذف دفترچه های درمان و الکترونیک شدن نسخ به دلیل پزشک خانواده تا کنون در فارس و مازندران محقق نشده است و همکاری نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی را برای محقق شدن می طلبد.

کشاورز با اشاره به بار مالی بیمه ها برای تامین اجتماعی عنوان کرد: پرداخت غرامت ایام بارداری از 6 ماه به 9 ماه، بیمه های کارگران ساختمانی و قالیبافان و ... همگی برای تامین اجتماعی بار مالی دارد که امیدواریم در بودجه سال 1400 دیده شود.

وی افزود: تا کنون 20 خدمت تامین اجتماعی در استان غیر حضوری شده اند و 10 خدمت دیگر تا پایان بهمن جاری غیر حضوری خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان از آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی در شیراز خبر داد و بیان کرد: با پیگیری استاندار فارس، پیمانکار این بیمارستان مشخص شده و تا 24 ماه آینده شاهد راه اندازی دومین بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی کشور در شیراز خواهیم بود.

کشاورز اعلام کرد: مجوز راه اندازی شبه 6 تامین اجتماعی در شیراز را داریم اما به دلیل افزایش زیاد قیمت ساختمان و اجاره ها دچار تعلل شده است که حداکثر در سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی به کارفرمایان توصیه کرد: معضل فرار بیمه ای کارفرمایان در استان فارس چشمگیر است اما کارفرمایان باید بدانند که با گذشت زمان لیست بیمه منتفی نخواهد شد و پس از سالها در صورت پیگیری کارگران باید حق بیمه را به نرخ روز پرداخت کنند.

کشاورز تصریح کرد: در سامانه تامین اجتماعی برای ثبت درخواست افراد فاقد بیمه که در کارگاه و مراکز مشغول به کار هستند گزینه در نظر گرفته شده که با ثبت درخواست و تایید اشتغال آنها بازرسی فوری انجام و از مزایای بیمه ای بهره مند خواهند شد.

کد خبر 1017676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha