امام جماعت یک مسجد باید برای تحکیم وحدت و تقریب در جامعه خود تلاش کند

مولوی مشعوف با تبیین جایگاه مسجد و امام جماعت، گفت: امام جماعت یک مسجد وظیفه دارد برای تحکیم وحدت و تقریب در جامعه خود تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مولوی «نعمت الله مشعوف» ظهر امروز (چهارشنبه 1 بهمن) در همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه احداث مسجد در مکان مناسب، وجود هیئت امنای فعال و تلاشگر و داشتن امام جماعت و روحانی موفق از نکات مهمی است که برای برتری و شاخص شدن مسجد لازم است، گفت: روحانی و امام جماعت مسجد باید اخلاق، صفات و روحیات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) را الگو و اسوه خود قرار دهد و همچون نبی مکرم اسلام با اخلاق حسنه و رویی گشاده و تبسم با جماعت خود و خصوصا جوانان رفتار کند.

 

امام جمعه اهل سنت محمود آباد گالیکش با اشاره به اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) هرگز تبسم را از چهره خود دریغ نمی کرد، افزود: اولین اقدامی که پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) انجام داد ساخت مسجد و ایجاد و تقویت روحیه اخوت و همدلی در جامعه بود.

 

مولوی مشعوف با بیان اینکه روحانی و امام جماعت مسجد باید در غم و شادی جماعت خود شریک باشد، گفت: امام جماعت یک‌ مسجد ضمن اینکه با برگزاری کلاس های آموزشی و برنامه های فرهنگی زمینه های تشویق و ترغیب جوانان به مساجد را فراهم کند باید برای تحکیم وحدت و تقریب در جامعه مخاطب خود تلاش کند.

 

امام جمعه اهل سنت محمود آباد گالیکش با بیان اینکه بنا به فرمایش امام راحل مسجد سنگر است، افزود: باید این سنگرها را حفظ کنیم و با سخنان و صحبت های وحدت آفرین بر شکوه و عظمت مساجد و تحکیم بیشتر اتحاد و همدلی بیافزائیم.

 

کد خبر 1017705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha