سازمان فرهنگی آستان قدس قرآن و عترت را سرلوحه فعالیت ‌ها قرار داده‌ است

حجت الاسلام مهدی فر گفت: محور نخست فعالیت‌های این سازمان، امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کنار قرآن است، این سازمان قرآن و عترت را سرلوحه فعالیت ‌های خود قرار داده‌ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت ‌الاسلام‌ «محمد حسن مهدوی مهر» در مراسم معارفه تعدادی از مدیران سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: یکی از مباحث مهم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی موضوع سیاست‌های کلان این مجموعه است که به ‌تازگی در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی از سوی تولیت آستان قدس رضوی ابلاغ شده است.

 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ابراز کرد: ساختار جدید ستاد سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ابلاغ شده است و امیدواریم در قالب این ساختار، به مطالبات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت معزز این آستان مقدس دست یابیم.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر به محورهای اصلی مورد تأکید سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: محور نخست فعالیت‌های این سازمان، امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کنار قرآن است، این سازمان قرآن و عترت را سرلوحه فعالیت ‌های خود قرار داده‌ است.

 

وی ادامه داد: مهم‌ترین سند ابلاغی ما بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که ویژگی آن این است که این سند بالادستی محصول و خلاصه افکار رفیع امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضویمحور دیگر در دستور کار این نهاد را نگاه جهان‌شمول به سیره حضرت رضا(ع) ذکر کرد و یادآور شد: باید عمده فعالیت‌های فرهنگی خود را از حوزه استانی به حوزه ملی و فراملی گسترش دهیم.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر در ادامه به تکریم جایگاه نیرو و سرمایه انسانی اشاره و افزود: محور فعالیت‌های ما اعتلای اخلاق انسانی است، انسان جایگاه والایی دارد و این مسئله باید به عنوان هدف‌گذاری در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

وی حوزه نشر فرهنگ اهل بیت(ع)، مباحث هنری، کتاب و کتاب‌خوانی و پژوهش را از محورهای اصلی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس برشمرد و اضافه کرد: باید در این محورها نقش‌آفرینی کنیم و سند تحقق مأموریت‌های سازمان را با عملکرد خود ارتقا دهیم.

کد خبر 1017846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha