صدور ۹۰ گواهی نامه آموزشی قانون بکارگیری سلاح برای محیط بانان گلستانی

به همت سازمان قضايي نيروهاي مسلح گلستان و به دنبال برگزاري کلاس آگاه سازي ويژه محيط بانان استان گواهی نامه آموزشی قانون بکارگیری سلاح برای ۹۰ نفر از آنها صادر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی سازمان قضايي نيروهاي مسلح گلستان، رئیس سازمان قضایی گلستان در این خصوص گفت: قانونگذار با علم و آگاهی دقیق از تجربیات رسیدگی به پرونده های تیراندازی غیر مجاز در نیروهای مسلح، صلاحیت رسیدگی به این جرم محیط بانان را به سازمان قضایی محول کرده است.

 

حجت الاسلام «محمداسماعیل زارعی کیاپی» افزود: طبق این قانون محیط بانان در چهارچوب دستورالعمل تشکیل یگان های حفاظت در دستگاه های اجرایی ضابط خاص محسوب می شوند که فصل جدیدی از تعاملات دوجانبه را رقم زده است.

 

وی گفت: استفاده از سلاح برای انجام اقدامات بازدارنده، مقابله با اخلال گران، مجرمین و شکارچیان غیر مجاز وظایف محیط بانان را سنگین تر کرده است.

 

حجت الاسلام زارعی تصریح کرد: علیرغم هوشیاری محیط بانان در بکارگیری سلاح سازمانی در مواقع خطر و شرایط بحرانی، امکان مواجهه با چالش جرم وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه سازمان قضایی نسبت به کاهش جرائم تیراندازی محیط بانان احساس وظیفه می کند، گفت: برگزاری کلاس های آموزشی یک سرمایه برای سازمان قضایی محسوب می شود که محدود به نیروهای مسلح نبوده و متناسب با صلاحیت ها انجام خواهد شد.

 

این مقام قضایی اظهار داشت: نهادینه کردن مقوله پیشگیری از وقوع جرم مانند نیروهای مسلح سبب کاهش جرم تیراندازی غیر مجاز در بین محیط بانان خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: با برگزاری کلاس های آگاهسازی متعدد قانون بکارگیری سلاح، تمام تجربیات خود را به محیط بانان زحمتکش انتقال خواهیم داد.

 

حجت الاسلام زارعی گفت: بدنبال کلاس های برگزار شده تا امروز از تعداد 150 نفر محیط بان گلستانی برای 90 نفر آنها گواهی نامه آموزشی صادر شده است.

 

به گفته وی، تعداد باقیمانده، غالبا محیط بانان پارک ملی گلستان هستند که گواهی آموزشی آنها به زودی صادر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه یک محیط بان باید در آخرین مرحله و در صورت ضرورت اقدام به تیراندازی کند، گفت: سعی ما بر این است به محیط بانان آموزش دهیم که تیراندازی با سلاح باید بدون شتابزدگی و متناسب با اقدام فرد متخاصم انجام شود.

 

حجت الاسلام زارعی تصریح کرد: محیط بانان باید با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، قدرت تصمیم گیری خود در استفاده از سلاح سازمانی را تقویت کنند.

 

این مقام قضایی بیان داشت: اجرای دقیق این قانون سبب کاهش درگیری محیط بانان و شکارچیان غیر مجاز بوده و رافع مسئولیت جزائی و کیفری محیط بانان خواهد بود.

 

وی با تاکید بر آموزش عملی تیراندازی به محیط بانان گفت: محیط بانان علاوه بر فراگیری تئوری قانون بکارگیری سلاح، باید نحوه استفاده عملی از آن را بیاموزند تا از گزند شکارچیان غیر مجاز در امان باشند.

 

لازم به ذکر است این گواهی نامه های آموزشی به فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان تحویل شد.

 

کد خبر 1017875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha