زمینه سازی مساجد برای جلب اعتماد عمومی

زمینه سازی برای جلب مشارکت و اعتماد از مساجد فرصت ماندگار و ارزشمندی برای هر منطقه محسوب می شود که در حماسه سازی ملت نقش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، اعتماد عمومی سرمایه ای برای هر جامعه محسوب شده که جلب آن از اهمیت خاصی برخوردار است و راهکارهای اساسی در این خصوص وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

 

مساجد به عنوان مهمترین پایگاه های دینی و اجتماعات مردمی نقش موثری در برای جلب اعتماد و مشارکت عمومی است و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را نقش آفرینی اجتماعی دارد.

 

زمینه سازی برای جلب مشارکت و اعتماد از مساجد فرصت ماندگار و ارزشمندی برای هر منطقه محسوب می شود که در حماسه سازی ملت مثل حضور در انتخابات ها نقش دارد.

 

فعالیت های آگاهی بخشی و توجیهی باید از مساجد صورت بگیرد و از این محل های اجتماعی برای ارتقای بصیرت استفاده شود والبته باید نقش آگاهی بخشی را با حمایت حزبی درک کرد و به جای جانب داری به اصل موضوع اعتماد سازی بپردازند چرا که فعالیت سلیقه ای برای جامعه و اصل موضوع ضرر دارد.

 

بسترسازی برای آموزش، بصیرت افزایی، ایجاد نشاط با خبرهای امید دهنده و تبیین عملکرد نظام و دستاوردهای دولت موجب به جلب مشارکت عمومی برای کشور خواهد شد و این موضوع سرمایه ای برای نظام خواهد بود که از طریق فعالیت های مساجد می توانند انجام دهند.

 

*واقعیت های نظام باید تبیین شود

 

مسئول تشکل های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: واقعیت های نظام برای جلب نظر مردم باید تبیین و تشریح شود.

 

حجت الاسلام «حسن بابایی» با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از واقعیت ها کمتر خبردارند، افزود: کسب اطلاعات و دانش پیرامون مسائل جامعه موجب افزایش امیدواری، نشاط اجتماعی و مشارکت عمومی برای برون رفت از مشکلات خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برخی از مردم، ناکارآمدی برخی از مسئولان را به پای نظام می گذارند، تصریح کرد: این سو مدیریت ها مربوط به برخی از مسئولان بوده و نباید به عملکرد نظام پیوند بخورد.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: بعضی از مدیران در بخش های مختلف مدیریتی و اجرایی کشور دستاوردهای زیادی داشته ولی بعضی کم کاری می کنند و هرجقدر از ارزش های نظام دور شویم آنگاه نارضایتی ها افزایش می یابد.

 

وی تبیین این واقعیت ها برای مردم از طریق رسانه ها، تشکل های مردم نهاد و مساجد را ضروری بیان کرد و گفت: افزایش شناخت عمومی به انتخاب صحیح، حضور به موقع و حماسه آفرینی خواهد شد که نتیجه آن به سود مملکت می شود.

 

*ضرورت بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم از ضرورت خاصی برخوردار است که برنامه های دهه فجر فرصت مناسبی برای این موضوع است.

 

«محمدعلی احمدی» افزود: افزایش آگاهی مردم نسبت به جامعه و شرایط روز در ارتقای دانش سیاسی و اجتماعی موثر بوده و از بسیاری ناامیدی ها جلوگیری می کند و تبیین دستاوردهای نظام و عملکرد آن به امیدواری مردم کمک خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: مساجد بستر مناسبی برای افزایش اعتماد عمومی با آگاهی بخشی به مردم است که در قالب سخنرانی، ارائه محتواهای فرهنگی و فعالیت های نمایشگاهی به این موضوع پرداخته شود.

 

*آگاهی بخشی به جای حمایت حزبی و سلیقه ای

 

مساجد پایگاه های مهم دینی و متعلق به عموم مردم بوده و نباید حزبی و سلیقه ای بشوند چرا که بسیاری از مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار داده و کارکردها و ماموریت های این مراکز محدود می شود.

 

آگاهی بخشی، دانش افزایی و ارتقای بصیرت موضوع اساسی است که مساجد نقش مهمی در تحقق آن دارند اما این وظیفه نباید به حمایت سلیقه ای از گروه و برنامه های خاصی بشود بلکه باید زمینه ساز مشارکت و همکاری عمومی برای حماسه سازی در انتخابات، راهپیمایی ها و برنامه هایی از این قبیل می باشد.

 

کد خبر 1017880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha