تا پایان سال ۱۴۰۱ گاز سوزاندنی در کشور نخواهیم داشت

زنگنه با اشاره به افتتاح چند پروژه در حوزه نفت و گاز تا پایان سال جاری گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ گاز سوزاندنی در کشور نخواهیم داشت؛ ریل گذاری بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و حتی بخش بسیار سنگین مسیر را نیز طی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «بیژن زنگنه» صبح امروز (پنج شنبه ۲ بهمن) در حاشیه افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، در جمع خبرنگاران، این پالایشگاه گاز را یکی از بزرگترین پروژه‌های مربوط به تامین خوراک پتروشیمی دانست و اظهار کرد: دو پروژه دیگر از جمله پتروپالایش کنگان و پروژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در عسلویه تا پایان سال به همین شکل به بهره‌برداری خواهد رسید که هر دو پروژه تامین کننده خوراک پایین‌دستی‌های پتروشیمی هستند.

 

وزیر نفت با بیان اینکه پایین‌دست پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، پتروشیمی‌هایی هستند که باید تکمیل و یا احداث شوند تصریح کرد: پروژه گچساران خود یک پروژه اولفین بالای یک ملیون تن است که خوراک دو پلی اتیلن را تامین می کند.

 

وی ادامه داد: در این محل قرار است تا یک پالایشگاه کوچک بنزین با ظرفیت ۱۵ هزار بشکه در روز و یک واحد پی دی اچ با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن احداث شود.

 

زنگنه با تاکید بر اینکه اجرای این طرح ها برای جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت و برداشت یا بازیافت عمیق از مولکول های سنگین گاز بسیار مهم است افزود: اجرای NGL3200  و NGL3100  و جمع آوری گازهای خارک جز برنامه های وزارت نفت است و تصمیمات در این زمینه اتخاذ شده و کار آن ها در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ گاز سوزاندنی در کشور نخواهیم داشت خاطر نشان کرد: ریل گذاری بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و حتی بخش بسیار سنگین مسیر نیز طی شده است.

 

وزیر نفت با اشاره به نقش فرآیند مناطق نفت خیز جنوب در تامین خوراک پالایشگاه بید بلند خلیج فارس عنوان کرد: مناطق نفت خیز جنوب باید خوراک این پالایشگاه را تامین کند و در اجرای طرح هایی که در اختیار دارد سریع تر عمل‌ کند.

 

وی در پایان یادآور شد: در خصوص به روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا و اثر آن بر فروش نفت ایران باید چند روزی صبر کنیم.

 

کد خبر 1018003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha