برنامه های ۱۰۰ سالگی آموزش و پرورش گرگان اعلام شد

تربتی نژاد برنامه های یکصد و سالگرد تاسیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بهجت تربتی نژاد» عصر امروز(پنجشنبه 2 بهمن) در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش گرگان گفت: آموزش و پرورش گرگان در سال 1299 به عنوان یک مجموعه اداری تاسیس شد.

 

مدیر آموزش و پرورش گرگان افزود: اداره فرهنگ گرگان با ریاست «مهدی فرهنگ» که مدیر مدرسه معارف در جرجان بود آغاز به کار کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: از سال 1299 تا کنون، در مدت یکصد سال، 55 نفر مدیریت اداره آموزش و پرورش را بر عهده داشتند که 36 نفر آنها روسای قبل انقلاب و 19 نفر مدیران بعد از انقلاب بوده اند.

 

تربتی نژاد اظهارداشت: همه مدیران این اداره آقا بودند و تنها مدیر خانم این اداره در این یکصد سال بنده هستم.

 

وی ادامه داد: تمامی مدیران قبل انقلاب از دنیا رفته اند و نخستین مدیر بعد از انقلاب «عبدالغفار غفاری» بوده است.

 

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: در این مدت یکصد و 25 دانش آموز و 25 فرهنگی به شهادت رسیده اند.

 

وی با اشاره به راه اندازی نخستین مدرسه گرگان در سال 1283، افزود: ایرانشهر قدیمی ترین ساختمان مدرسه است که در سال 1316 ساخته شده است.

 

تربتی نژاد با اشاره به برنامه های یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش گرگان، گفت: به همین مناسبت برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.

 

وی، رونمایی از لوح یادمان مدیران بعد از انقلاب، نامگذاری ساختمان آموزش و پرورش گرگان به نام شهید مطهری، رونمایی از سردیس شهید رجایی و غلامحسین شکوهی (پدر تعلیم و تربیت ایران)، ساخت کلیپ مستند تاریخی به همراه عکس، رونمایی از تمبر یادبود، فراخوان مستندات و عکس‌هایی تاریخی برای نمایش در موزه، راه‌اندازی موزه آموزش و پرورش و برگزاری مسابقه نقاشی، مقاله و غیره را از برنامه های این مناسبت برشمرد.

 

مدیر آموزش و پرورش گرگان افزود: این برنامه هفته آینده در اداره آموزش و پرورش گرگان برگزار می شود.

 

کد خبر 1018062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha