۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد

نیکزاد گفت: بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرارمالیاتی داریم و دولت به جای اینکه دنبال دعوا باشد باید جلوی فرار مالیاتی را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان دکتر علی نیکزاد عصر پنجشنبه ( 2 بهمن ) در  جلسه بررسی و رفع مشکلات شهرستان های رفسنجان و انار در محل دفتر امام جمعه رفسنجان بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی شخصیت بی نظیری بود که پنج ویژگی ایمان، اخلاص، شجاعت، ایمان به ولایت و عشق به ولایت باعث شد، حاج قاسم؛ حاج قاسم بشود که این ویژگی ها مبرهن و آشکار است.

 

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد عنایت ولایت به مثال هایی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی زمانی که زمام کشور را به دست گرفتند وقتی به تبریز سفر کردند استاد شهریار  را ملاقات کرد و شهریار، شهریار شد؛ در شهر من(اردبیل) مقام معظم رهبری سال 1379تشریف آوردند و قبل از آن سفر، امام جمعه اردبیل آنقدر ترویج دین کرده بود به او می گفتند مروّج، رهبری در این سفر گفتند می خواهم شیخ صفی الدین اردبیلی را ببینم لذا رهبری در مورد این شیخ وصفی را نوشتند باعث شد همه باور کنند که خاندان شیخ صفی الدین اردبیلی 2 حق بزرگ گردن ایران دارد یکی بحث به رسمیت شناساندن مذهب تشیع و دیگری یکپارچه کردن مدیریت کشور در آن زمان بود.

 

 

وی یاد آیت الله مصباح یزدی را هم گرامی داشت و گفت: این شخصیت برجسته اقتدار داشت، در مجلس خبرگان رهبری حضور داشت، تربیت نسل انقلابی، ولایت پذیری وی و حافظ و مدافع ولایت فقیه بودن از ویژگی های این عالم ربانی بود.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت  علی (ع) در نامه ای که بر منشور حکمرانی جامعه مالک اشتر نوشت؛ گرفتن مالیات و خراج را عنوان کرد؛ ما در کشور مان مالیات به معنای درست و صحیح نمی گیریم بین 100 تا 150 هزار میلیارد تومان فرارمالیاتی داریم و دولت به جای اینکه دنبال دعوا باشد باید جلوی فرار مالیاتی را بگیرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه  جهاد با دشمنان دوِمین ویژگی است که امام علی (ع) به مالک اشتر نوشت و ما مدیون مدافعان حرم، رزمندگان اسلام و مدیون نیروهای مسلح هستیم؛ افزود: اگر نبود روحیه انقلابی و اگر مقاومت یمنی ها نبود آمریکا به ایران هم حمله می کرد؛ آمریکا قصد داشت با پیروزی در ایران، کشورهای عربستان، کردستان، آذربایجان و ... را در ایران درست کند؛ روزی تاریخ شرمنده خواهد شد از آنچه که در مورد نوامیس سوریه و بلایایی که داعش بر سر زنان می آورد، زنان و فرزندان را سر می بریدند؛ بنابراین با دشمنان باید جهاد را داشته باشیم.

 

 

نیکزاد تصریح کرد: سامان دادن و بهبود بخشیدن به کار مردم وظیفه ما است؛ انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد و این انقلاب اجازه داد جمهوریت اسلامی باشد و جمهوریت به من و شما رأی داده که دولت ها و مجلس ها به وجود آیند و این دولت ها و مجلس های شورای اسلامی با آرمان های انقلاب اسلامی به وجود آمدند و آرمان های انقلاب اسلامی با رصد مقام رهبری در دنیا آبرومند است اینکه ما در باب دولتمردان و یا در باب کارگزاران نظام به معنای سه قوه نتوانستیم با آرمان های انقلاب اسلامی کار را پیش ببریم نقص از ما است.

 

 

وی افزود: اگر واقعیت را می پذیرفتیم پس چرا مردم به جای دنبال کردن ضابطه در اکثر کارها، به دنبال رابطه اند؟ چرا نمی توانیم بفهمیم بعد از 41 سال پیروزی انقلاب اسلامی کار باید با ضابطه پیش برود نه با رابطه.

 

 

نیکزاد در رابطه با آباد کردن شهرها بیان کرد: واقعیت پذیری عدالت اجتماعی را در آباد کردن شهرها رعایت نکردیم و ما در عملکردمان طبیعت را به هم زدیم و عدالت اجتماعی را رعایت نکردیم؛ جاهایی که استعداد طبیعی وجود دارد نرفتیم دنبال آن استعدادها، 10 استان از استان های کشور رو به توسعه به شدت در حال حرکت اند در حالی که 14 استان هر روز فقیرتر می شوند.

 

 


نیکزاد افزود: مخالف صادرات نیستیم اگر فولاد در کشور 30 میلیون تن تولید می شود  15 میلیون تن مصرف کشور است؛ این مصرف را  تأمین کنید بقیه را صادر کنید؛ 48 درصد صادرات فولاد کاهش پیدا کرده است.

 

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بحث جمع بندی مصوبات این جلسه گفت: ایستگاه راه آهن احمدآباد رفسنجان توسعه یابد و سهمیه مسافرین آن 2 برابر شود، در مورد آنتن دهی رفسنجان و انار هم وزارت ارتباطات ظرف مدت یک ماه نسبت به این امر اقدامات لازم را انجام دهد؛ در مورد  153 کیلومتر راه  که راه آهن احمد آباد - رفسنجان - باغین  - کرمان است را  اگر 70 درصد بخش خصوصی کمک کند 30 درصد هم دولت کمک می کند.

 

وی ادامه داد: در کشور ایران حوزه های بورس، قیر، فولاد، سیمان روال عادی را ندارد بعضی فکر می‌کنند که ما با بورس مشکل داریم امّا کسانی که مردم را به معاملات بورسی دعوت کردند پای کار بایستند و سعی نکنند توپ را به میدان مجلس بیندازند و از سرمایه های مردم حمایت کنند.

 


نیکزاد خاطرنشان کرد: باید کار مردم را سامان داد و بهبود بخشید زیرا وظیفه ما است و اگر غیر این کار باشد با روحیه انقلابی و آموزه های دینی ما مغایرت دارد.

 

کد خبر 1018070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha