اساسی ترین اقدام برای تامین سلامتی، جدی گرفتن مراقبت های بهداشتی است

حجت الاسلام مدبر با اشاره به لزوم پایبندی مردم به شیوه نامه های بهداشتی، گفت: اساسی ترین اقدام برای تامین عافیت و سلامتی، جدی گرفتن مراقبت های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه 3 بهمن) جهرم با تاکید بر ادامه مراقبت های بهداشتی و جدی گرفتن آن گفت: این مهم درخواست ستاد مقابله با کرونا و مسئولان بهداشت و درمان جهرم است که مبادا خدای نخواسته تبدیل وضعیت جهرم به وضعیت زرد و پایین بودن آمار قربانیان ما را مغرور نکند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه آن لحظه ای که فکر می کنیم ضربه ای نمی خوریم شکننده ترین ضربه ها را خورده ایم، افزود: اساسی ترین اقدام برای تامین عافیت و سلامتی، جدی گرفتن مراقبت های بهداشتی است که مردم همچنان به آن پایبند هستند.

 

وی با اشاره به اینکه پرهیز از اجتماعات و مسافرت های غیر ضروری، رعایت نظافت و استفاده از ماسک را همچنان باید جدی گرفت، خاطرنشان کرد: متولیان بهداشت و درمان از مردم تقاضا دارند چنانچه دچار بیماری شدند آن را جدی گرفته و سریع به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه ایام کرونا با وجود تمام مشکلات همچون مسئله آموزش فرزندان، تنگی معیشت و مشکلات کسبه و بازاریان خوبی هایی نیز داشت و باید سعی کنیم این خوبی ها را نگه داری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه از جمله خوبی های ایام کرونا، هزینه های بسیار خانواده های داغدیده از مرگ عزیزانشان بود که این مخارج تقریبا کنار گذاشته شد، گفت: خوبی های ایام کرونا نباید بعد از آن نیز به فراموشی سپرده شود.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه مسئولان باید بستری فراهم کنند تا هزینه های مراسم عزاداری به خیریه ها برگردد، گفت: غذا خوردن در مرگ افراد که در جامعه رایج شده مکروه است و باید ترک شود.

 

وی با اشاره به اینکه مستحب است که اطرافیان برای صاحب عزا اطعام ببرند چرا که آنها عزادار هستند و توانایی برخی امور را ندارند، تاکید کرد: در این زمینه افراد می توانند وصیت کنند که پس از مرگشان این کار انجام نشود و به جای اطعام دادن به مردم آن را صرف امور خیریه کنند.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه قاتل سردار سلیمانی در روزهای اخیر با ذلت کنار گذاشته شد، گفت: ترامپ تنها رئیس جمهوری بود که 2 بار استیضاح شد و کسی بود که می خواست 52 نقطه کشور ما را هدف قرار دهد اما با فضاحت از جایگاه خود به پایین کشیده شد.

 

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال آن هستند که بگویند را رفتن ترامپ و روی کار آمدن بایدن، فرصت ها برای کشور ما مهیا شده و باید از آن به خوبی بهره برده شود، عنوان کرد: رهبری انقلاب فرمودند که برای ما ثابت شده که حاکمان آمریکا همچون مشت چدنی برای کشور ما هستند و دموکرات و جمهوری خواه هم فرقی ندارد.

 

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه بیشتر تحریم ها علیه کشور ما که هزار و 500 مورد بوده است زمان دموکرات ها اتفاق افتاده و آنها فریبنده تر هستند، تصریح کرد: باید مراقب بود تا گرفتار فریبکاری آمریکایی ها نشویم.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه باید با روشن بینی و دقت فریب افکار آمریکایی ها نخوریم، گفت: بالا و پایین رفتن قیمت دلار نیز چندان ارتباطی به آمریکا ندارد و رئیس جمهور هم بر این گفته تاکید کرده است.

 

کد خبر 1018154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha