عدم اعتماد به آمریکا، عین عقلانیت است

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات گفت: عقل انسان می گوید دفع ضرر محتمل واجب است احتمال اینکه واکسن های امریکایی و انگلیسی مضر و آلوده به ویروس باشد و عوارض خطرناکی برای جامعه داشته باشد بسیار است و عقلاً باید این ضرر را دفع کرد.

حجت الاسلام سید احمد شاهمیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل، فرمایشات مقام معظم رهبری درباره‌  ممنوعیت ورود واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس را حکیمانه خواند و گفت: تأکید رهبری بر عدم استفاده از واکسن آمریکایی و انگلیسی و حتی فرانسوی، عقبه‌ای تاریخی دارد.

 

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات افزود: عقل انسان می گوید دفع ضرر محتمل واجب است احتمال اینکه این واکسن ها مضر و آلوده به ویروس باشد و عوارض خطرناکی برای جامعه داشته باشد بسیار است و عقلاً باید این ضرر را دفع کرد.

 

حجت الاسلام شاهمیری اظهار داشت: ما بیشتر از آنکه به امریکا و غرب و حتی فرانسه بی اعتماد باشیم،به ذات تمدن غرب بی اعتماد هستیم. تمدن غرب دو روی یک سکه است. یک روی آن ، تمدن، قانونمند بودن، تکنولوژی، رفاه، آزادی است ولی روی دیگر آن، استعمار، حقه بازی ، فریب، منفعت طلبی، خشونت طلبی و وحشی گری ست.

 

وی افزود: روی اول را در سازمان ملل انجایی که امریکایی ها دست به طرف ما دراز کردند و روی دستشان دستکش مخمل نرم قرار دادند دیدیم و روی دوم را آنجایی که منفعتشان به خطر می افتد می بینیم! روی دوم را امروز در یمن شاهدیم که عربستان با حمایت امریکا مردم یمن را بمباران می کند و در کشورهای مسلمان می بینیم. روی دوم را در داعش دیدیم که به وسیله امریکای جنایتکار مسلح شد و به جان امت اسلام افتاد و عده زیادی را کشتند و مجروح کردند. روی دوم سکه را در شهادت سردار سلیمانی می بینیم و در موارد متعددی که ذات پلید خودشان را نشان دادند.

 

امام جمعه ابوزیدآباد تصریح کرد: الحمدلله امروز ملت ، دولت و مجلس ما این آگاهی را پیدا کرده که ما راه چاره ای جز مقاومت در برابر امریکا و تکیه بر توانایی های خود نداریم.

 

حجت الاسلام سید احمد شاهمیری افزود: همیشه امریکا در پی دشمنی و تضعیف این نظام بوده و اعتمادنکردن به امریکا عین عقلانیت است. هیچ عقلی در این شرایط، دستور مذاکره با امریکا را نمی دهد. رفتاری که امریکایی ها در سال های اخیر با ملت ایران داشتند، نشان داد که نه تنها امضای آن ها ذیل برجام بلکه در دنیای غرب هیچ امضایی تضمین ندارد. صدها بار تعهد دادند و زیر تعهد زدند امضایی که پشتوانه اخلاقی ندارد به راحتی انکار می کنند!

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اگر تحریم ها را برندارند برگشتن به برجام خسارت محض و ضرر و زیان است. الان اگر به برجام برگردیم باید اول از همه تحریم ها را بردارند، مشکلات اقتصادی که برای کشور ایجاد کردند را برطرف کنند آن موقع پای مذاکره بنشینند./

کد خبر 1018308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha