برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده در قزوین

ربیعی از برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده در اسفند ماه در قزوین و همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «صدیقه ربیعی» در نشست کمیته زنان و خانواده ستاد چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز (شنبه ۴ بهمن) در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: بحث فضاسازی شهری در ایام گرامیداشت دهه فجر باید با رویکرد زنان و نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی باشد زیرا امسال در دل این روزها هفته گرامیداشت زن را داریم.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: امسال همچنین کنگره ملی برای ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده هم در اسفند ماه برگزار می شود و امسال باید شهرداری به گونه ای فضاسازی کند که این موارد دیده شود و سهم زنان باید در فضاسازی شهری مشهود باشد.

 

وی تأکید کرد: البته این موضوع از ابتدای سال در جلسات مختلف بیان شده است و در این ایام باید هم میلاد حضرت زهرا (س)، هم برگزاری کنگره ملی و همایش سراسری ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و هم سهم زنان در پیروزی انقلاب دیده شود.

 

ربیعی تصریح کرد: با گذشت سال ها از جنگ تحمیلی، کنگره های متعددی برگزار شده است و همیشه به نقش شهدا پرداخته شده ولی اشاره ای به شهدای زن نشده است و ما ۲۸ زن شهیده و ایثارگر در استان قزوین داریم.

 

وی اضافه کرد: ۱۷ هزار زن شهیده، ایثارگر و جانباز در کشور وجود دارد و امروز اگر نسل جوان ما دچار بی هویتی شده به دلیل کم کاری در معرفی الگوها بوده و به این جمع بندی رسیده ایم، این مناسبت ها در تقویم فرصتی است تا الگوها را معرفی کرده و الگوسازی برای نسل جوان کنیم.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطر نشان کرد: بنابراین از همه دستگاه های اجرایی خواهش می کنیم امسال را متفاوت از سال های گذشته دیده و نوع نگاه شان را تغییر دهند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار است دستگاه های اجرایی در هفته گرامیداشت هفته زن و مقام مادر به بعد فردی و اجتماعی حضرت زهرا (س) بپردازند، متأسفانه ما از برخی ابعاد غافل شدیم در حالی که باید اینها را برای نسل جوان تبیین می کردیم بنابراین باید رویکرد برنامه هایمان را تغییر دهیم.

 

ربیعی گفت: ما امروز با پدیده بحران هویت مواجه هستیم بنابراین لازم است از ظرفیت ها و مناسبت های ملی و مذهبی نهایت استفاده را کنیم؛ حضرت زهرا (س) برای بشریت الهام بخش بودند بنابراین باید به این بعد پرداخته شود.

 

وی یادآور شد: اینکه ما می گوییم حضرت زهرا (س) برای ما الگو هست آیا این الگو را به خوبی معرفی کرده ایم، بنابراین در رویکرد برنامه های هفته زن باید به این مهم توجه شود و ان شااله امسال شروعی برای تغییر این رویکرد باشد.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطر نشان کرد: همچنین لازم است در برنامه ها رشد و پیشرفت بانوان نشان داده شود؛ نکته دیگر اینکه با توجه به شرایط امروز جامعه و شیوع بیماری کرونا، لازم است برنامه ها امیدآفرین و شادی بخش باشد.

 

گفتنی است در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی استان توضیحاتی را در خصوص اجرای برنامه های هفته گرامیداشت زن و دهه فجر با استفاده از ظرفیت بستر فضای مجازی ارائه دادند که برگزاری مراسم تجلیل از اعضای فعال کتابخانه ها، برگزاری نشست کتابخوان، کنسرت مجازی، تولید کلیپ از زندگی ۲ تن از مادران شهدای گمنام و همسران شهدا، برگزاری مجازی جشن انقلاب در گلزار شهدا، جشنواره مجازی فیلم کوتاه، برگزاری ورک شاپ صنایع دستی، تجلیل از همسران جانبازان قطع نخاعی، خاطره گویی همسران شهدا در فضای اسکای روم، افتتاح کارگاه های آموزشی فنی حرفه ای و غیره از جمله برنامه های این ایام است.

 

کد خبر 1018375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha