۳ درصد اعتبارات جاری بخشداری شوقان به برنامه های فرهنگی اختصاص یافت

بخشدار جلگه شوقان، از اختصاص سه درصد اعتبارات جاری بخشداری برای طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی در روستاها خبر داد و گفت: با همیاری دهیاران روستاها تلاش می کنیم تا فعالیت های قرآنی و فرهنگی در روستاها رونق بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مهدی باقری» در نشست آموزشی طرح ملی «ایران قوی» ویژه مدیران و رابطان کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جاجرم ضمن قدردانی از فعالیت های اهالی مسجد و فعالان کانون های فرهنگی و هنری، پرداختن به موضوع فرهنگی و تبلیغ ارزش های دینی را موضوعی محوری و با اهمیت خواند و گفت: همه  تلاش ما ارتقاء فرهنگ دینی  و رونق مساجد است.

 

 

بخشدار جلگه شوقان، اقدامات تأثیرگذار اهالی مسجد و خیرین را در مقابله با ویروس کرونا و دستگیری از خانواده های محروم و آسیب دیده از کرونا مورد توجه قرار داد و از اجرای برنامه های فرهنگی و تربیت نیروهای مسجدی در کانون های مساجد حمایت کرد.

 

 

وی از اختصاص سه درصد اعتبارات جاری بخشداری برای طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی در روستاها خبر داد و گفت: با همیاری دهیاران روستاها تلاش می کنیم تا فعالیت های قرآنی و فرهنگی در روستاها رونق بیشتری بگیرد.

 

 

«علی اصغر شکوری» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم هم در این نشست، سامانه بچه های مسجد را  ظرفیتی معرفی کرد که اعضا کانون های فرهنگی و هنری  مساجد می‌توانند در آن ایفای نقش داشته باشند و به شکل حداکثری خود را معرفی کنند.

 

 

وی اجرای طرح ایران قوی را موقعیت بسیار ارزشمند خواند و اضافه کرد: اهالی مسجد می توانند با بهره مندی از این ظرفیت و حضور پررنگ کانون ها در این طرح، باعث رشد و ارتقاء  شاخص‌های فرهنگی هنری شهرستان شوند.
 

 

در همین راستا همچنین نشست توجيهي ويژه کانون هاي فرهنگي و هنري زير گروه کانون امام سجاد (علیه السلام)  از کانون هاي رابط شهرستان شيروان با هدف مشارکت بیشتر این کانون ها در طرح ملی «ایران قوی» و رونق فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

 

 

«امین درتومی» کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمای خراسان شمالی در این نشست ضمن برشمردن ابعاد مختلف اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری پایگاه بسیج و نقش امام جماعت، طرح ایران قوی را به طور اجمالی تشریح کرد و گفت: این طرح در قالب سه شبستان و 12 رواق زیرمجموعه انجام می گیرد.

 

وی اضافه کرد: 48 برنامه فرهنگی و هنری با دید نوآورانه ذیل رواق ها تعریف و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده که برای ثبت فعالیت های کانون ها در دسترس است.

 

 

درتومی مهلت شرکت در طرح ملی ایران قوی را 22 بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: مدیران و فعالان کانون ها می بایست با مراجعه به سایت بچه های مسجد فعالیت های انجام شده در کانون چه به صورت مجازی و چه حقیقی را در بخش های مختلف این کانون ثبت کنند.

 

 

گفتنی است، 19 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان به عنوان رابط کانون ها در هشت شهرستان خراسان شمالی فعالیت
می کنند که دو کانون فرهنگی و هنری «شهدای شهرک ولیعصر (عج)»  و نیز کانون «امام سجاد (علیه السلام)» به عنوان کانون های رابط شبکه رابطین شهرستان شیروان فعال هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1018426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha