رفع مشکلات جامعه ایثارگری خروجی طرح «سپاس» بنیاد شهید باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به مشکلات تامین مسکن، اشتغال، درمان و.. خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، گفت: با توجه به منویات رهبری درباره تکریم جامعه ایثارگری می طلبد بنیاد شهید در قالب طرح سپاس مشکلات این قشر را شناسایی و مرتفع نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی»  امروز(4بهمن) در نشست با «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به طرح سپاس که طرح زیبایی است، بیان کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی برای اجرای دقیق و مداوم این طرح کمک کار بنیاد شهید و امورایثارگران باشند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، خواستار تداوم طرح سپاس شد و افزود: این طرح باید به گونه ای اجرا شود که جامعه هدف بنیاد بدانند خادمان آنان در بنیاد و همه مسئولان همیشه قدردان ایثار و از خود گذشتگی این قشر اثرگذار هستند.

 

وی با بیان اینکه رفع مشکلات جامعه ایثارگری خروجی طرح «سپاس» بنیاد شهید باشد، خاطرنشان شد: کمک‌هایی که برای جامعه ایثارگری و شهدا داریم شاید احساس سرشکستکی در پی داشته باشد اگر هم چیزی اهدا می‌شود گرچه کم است ترحم نیست بلکه حق آن‌ها است این جامعه است که باید دین خودش را ادا کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی، با اشاره به اینکه مادران بزرگوار شهدا می‌گویند کاش فرزندان بیشتری داشتیم در راه دفاع از اسلام فدا می‌کردیم، گفت: تقویت فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه را از نام‌گذاری اماکن گرفته تا تدوین آثار و فیلم شدن زندگینامه و ترویج خاطرات شهدا مورد توجه باشد.

 

وی با اعلام اینکه در ساخت مستند حاج بصیر باید نگاه اعتباری و بودجه‌ای صورت بگیرد، اذعان کرد: اگر ما بخواهیم شهدای گمنام و خوشنام را جایی تدفین کنیم باید همه افتخار کنند پیکر مطهر شهدا هر کجا که باشد مصلحت می آورد به پارک‌های ما روحانیت و معنویت می‌بخشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خطاب به مدیران بانک ها تاکید کرد: بانک‌ها باید به اعطای وام‌های ضروری به جامعه ایثارگری توجه ویژه داشته باشند، پیرامون مسئله اشتغال آزمون‌های ویژه اختصاصی را ما هم خواستاریم خیلی از جانبازان ما ماه‌ها و سال‌ها معطل برگزاری کمیسیون‌های پزشکی می‌شوند البته الان که ویروس کرونا وجود دارد سعی کنید مجازی تصویری انجام شود سرعت ببخشید.

 

وی گفت: جانبازان زیر ۲۵ درصد از نظر معیشت مشکل دارند البته باور داریم که درصدهای بالا باید توجه بیشتری شوند اما برخی این جانبازان مشکلات زیادی دارند، باید مرتفع شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی درخصوص ایثار گری آزادگان دفاع مقدس بیان کرد: کتاب‌های خاطرات اسرا را خواندم واقعا چه زحمات و سختی‌هایی کشیند در میان این اقشار، آزادگان حقشان مغفول‌تر است دست به قلم نمی‌شوند حیف است گنجینه هستند زندگی هر کدام  از آزادگان سرافراز کشور یک سریال می‌تواند، باشد.

 

کد خبر 1018459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha