رقابت سالم ۵۶۷ کانون فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در طرح ملی ایران قوی

حجت الاسلام کلات پور، گفت: در راستای طرح ملی ایران قوی ۵۶۷ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کانون های مساجد دارای ابلاغ کار فرهنگی بوده و با محوریت امام جماعت فعالیت می کنند. اینمراکز اثرگذار و انقلابی از مرز ازگله و قصرشیرین تا کنگاور و فش مستقر هستند و به واقع از اثرگذارترین پایگاه های فرهنگی نظام محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق با پیش بینی بیش از ۴۰برنامه در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور، خواستار تجمیع توان و ظرفیت دستگاه های عضو شورای سیاستگذاری کانون های مساجد و کارگروه تخصصی مساجد برای اجرای هر چه بهتر این برنامه ها و حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد شد.

 

حجت الاسلام کلات پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: « کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید.» ، افزود: فرمایشات حضرت آقا باید نصب العین قرار بگیرد اگر می خواهیم فرهنگ متعالی و به معنای واقعی ایران قوی داشته باشیم باید نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را پررنگ تر ببینیم چرا که کشور ما زمانی قوی و مقتدر خواهد شد که به اقتدار فرهنگی دست یابد این مهم در کانون های فرهنگی هنری مساجد تحقق می یابد.  

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه،با اشاره به ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: برپای محافل انس با قرآن کریم و کرسی های تلاوت، استقرار تیم های پزشکی و بهداشت و درمان در مساجد مناطق محروم و ویزیت رایگان و تست رایگان کرونا، برپایی ۱۰ محفل جشن انقلاب شکوهمند اسلامی با رعایت موازین بهداشتی، تجلیل از خدام و هیئت امنای مساجد، تجلیل از پیشکسوتان انقلاب، اعطای نشان معروف به فعالین مسجدی در حوزه امر به معروف و نهی ازمنکر، راه اندازی شورای حل اختلاف مساجد، برپایی نمادین جشن تکلیف در تعدادی از مساجد با تعداد محدود را از برنامه های قابل اجرا در کانون های مساجد بر شمرد.

 

وی با بیان اینکه  با توجه به بخشنامه ستاد مقابله با کرونا برنامه های با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد ، گفت:  دیدار با خانواده شهدا، یادواره شهدای محله محور، عطرافشانی مزار شهدا، کمک های مومنانه، اجرای طرح شهید سلیمانی، خدمت رسانی گروه های جهادی محله محور، اجرای مسابقات ورزشی(فوتبال و کوهنوردی)، اجرای مسابقه فرهنگی با محوریت نماز و انقلاب و مسابقه کتابخوانی ثانیه های انس و همچنین جشنواره قرآن مدهامتان و برگزاری مسابقه نماز و نیایش از برنامه های پیش بینی شده در کارگروه تخصصی مساجد استان کرمانشاه است.

کد خبر 1018519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha