تاکید استاندار کرمان بر ارتقاء سطح جلسات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با بمباران ضدهویتی دشمن

زینی وند با متذکر شدن این مطلب که تبیین ایثار و شهادت با چهار برنامه فرمالیته محقق نمی شود؛ گفت: اگر نجنبید اوضاع خیلی به هم می ریزد و حرف های ما برای نسل جوان شوخی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، یکشنبه(۵ بهمن) در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر اینکه اعضا باید متوجه شان این جلسه باشند؛ افزود: این جلسه برای تصمیم گیری راهبردی و سیاست گذاری است نه طرح مسائلی که قبلا" روی آن کار نشده است.

 

 



استاندار کرمان با اشاره به اینکه کارهای راهبردی درباره ایثارگران و نیز ترویج مکتب شهید سلیمانی باید بخشی از جلسه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باشد و هرگونه کار در حوزه ایثارگری را به مکتب شهید سلیمانی پیوند بزنیم؛ اظهار کرد: روح مردمی فرهنگ ایثار و شهادت هم نباید در تار و پود این جلسات اداری کم رنگ شود.

 




وی با اشاره به اینکه یک سری کارها در حوزه نمادسازی و المان سازی و توجه به زیارتگاه های شهدای گمنام است که جای طرح آن در این جلسه نیست؛ ادامه داد: بدون شناخت مخاطب نباید تولید المان و گفتمان کرد زیرا ممکن است باعث سایش روحی شود.

 



استاندار کرمان در همین رابطه تاکید کرد: المان سازی باید مبتنی بر مولفه های انقلاب اسلامی و ذائقه نسل جوان باشد و همین جا از المان سازی های انجام شده درباره شهید سلیمانی تشکر می کنم که کار علمی روی آنها صورت گرفته است.

 

 


وی اعلام کرد: نمادهای ایثارگری باید نظیف و هنرمندانه طراحی شود و برازنده و زیبا باشد و اگر در اداره ای چنین نبود با فرمانداران و شهرداران برخورد خواهم کرد زیرا شهدا قهرمانان ملی ما هستند.

 



زینی وند با متذکر شدن این مطلب که تبیین ایثار و شهادت با چهار برنامه فرمالیته محقق نمی شود؛ خاطرنشان کرد: دشمن با بمباران شدید ضدهویتی (تبلیغات خود را) حتی در دل فرزندان شهدا نیز تزریق می کند و اگر نجنبید اوضاع خیلی به هم می ریزد و حرف های ما برای نسل جوان شوخی می شود.

 



وی با اشاره به اجلاسیه بانوان ایثارگر و شهیده که قرار است به میزبانی کرمان برگزار شود؛ گفت: با وجود اینکه برای فرهنگ ایثار و شهادت خیلی کار شده اما به طور مستقل به تبیین شان و جایگاه زنان در جنگ حتی زنان این استان، پرداخته نشده و بلکه اجحاف هم شده است.

 

 


وی با بیان اینکه با برگزاری نخستین دوره هفته مقاومت در استان کرمان به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی ساختاری برای سال های آتی شکل گرفته، تصریح کرد: برنامه هایی که برای سال آینده ریخته می شود باید در خارج از هفته مقاومت باشد زیرا این هفته خود چهارچوب مشخصی دارد.


 

کد خبر 1018776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha