گفتمان انقلاب اسلامی در خانواده‌ها تبیین شود

حجت‌الاسلام حسن ورهرام گفت: بصیرت‌افزایی و گفتمان انقلاب اسلامی باید در خانواده‌ها تبیین شود تا افراد به شناخت صحیحی از وضعت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام حسن ورهرام (5بهمن ماه) در نشست گفتمان انقلاب اسلامی که در حسینیه سیدالشهدای این شهرستان و با حضور بانوان فرهیخته مریوان برگزار شد، بیان داشت: تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در خانواده‌ها و بصیرت‌افزایی را باید جدی گرفت و برای پی بردن به گفتمان انقلاب باید شناخت صحیحی از وضعیت انقلاب اسلامی داشت تا انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم.


وی با بیان اینکه تحقق این مهم با شناخت کامل گفتمان انقلاب عملی خواهد شد، گفت: تبیین گفتمان انقلاب با ویژگی‌های انقلابی از جمله ایمان، روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، بصیرت، روحیه اجتماعی و فرهنگی و روحیه حمایت از مستضعفین و مبارزه با مستکبرین و غیره محقق می‌شود.

 

استاد گفتمان‌های دینی مریوان عنوان کرد: امروز باید گفتمان انقلاب اسلامی را برای نسل جدید بازگو و اهمیت آن را برای آنان تبیین کنیم.


حجت‌الاسلام ورهرام بهترین شیوه زندگی فردی و اجتماعی و دستیابی به اهداف والای انسانی را درس گرفتن از آموزه‌های قرآن و سیره انبیا برشمرد و تقویت اعتقادات اسلامی و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی را از مهمترین موضوعات عنوان کرد.


وی وحدت و رفع تبعیض را خط استراتژیک گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر اعتقادات و دستورات فقهی اسلام به رهبری امام خمینی (ره) نقطه عطفی بر احیای تداوم خط اسلام و حیات دین و امت اسلامی است که روح توحید، وحدت، همگرایی و همدلی به واسطه ی دین خدا در آن موج می زند.

 

وی اضافه کرد: این گفتمان سعی دارد با جهان بینی مشترک تمدن اسلامی سعادت، عزت و برکت را برای جامعه اسلامی در پرتو وحدت و نظم واحد به ارمغان بیاورد و در این مسیر همه مردم ایران از هر رنگ، زبان، مذهب، و عقیده‌ای همانند انگشتان یک دست کنار هم بزرگترین دستاوردها و حماسه‌ها را خلق کردند.

 

کد خبر 1018787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha