هنوز سیاست دولت جدید آمریکا در مورد مسایل بین المللی مشخص نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست دولت جدید آمریکا در مورد مساذیل بین المللی هنوز مشخص نیست، گفت: شاید این سیاست در روزهای آینده شفاف تر شود.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا گفت: در قانون آمریکا ذکر شده است که هر کس رییس جمهور شود تا زمانی که در کاخ سفید حضور پیدا نکرده نمی تواند در مورد مسایل سیاسی و بین المللی اظهار نظر کند. آقای بایدن نیز تا قبل از ظهور در کاخ سفید مسایلی در مورد مذاکره و برجام مطرح کرده است که البته نمی توان آنها را اظهار نظر رسمی عنوان کرد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا الان نیز مسئله ای از ناحیه آقای بایدن و اطرافیانش در این راستا بروز و ظهور نداشته است اما اتفاقاتی که افتاده است و استفاده وی از برخی اعضای دولت اوباما نشان دهنده این است که اینها یا گرایش به مذکره دارند که سر میز مذاکره با ایران بنشیند که البته ممکن است در مورد برجام باشد و شاید هم در رابطه با مسایل دیگر باشد.

 

وی ادامه داد: ما در مورد برجام بارها اعلام کردیم که دیگر مذاکره نمی کنیم و باید طرف های برجامی به تعهدات شان عمل کنند و چیزی در مورد مذاکره در قالب برجام مطرح نیست.

 

وی تصریح کرد: به هر حال آمریکا در بحث اجماع بین المللی علیه ایران ید طولانی دارند و در این رابطه تجربه دارند ولی هنوز سیاست شان در مورد مسایل بین المللی مشخص نیست. شاید در روزهای آینده این سیاست شفاف تر شود.

 

 

کد خبر 1018824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha