کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز زمینه توسعه علوم نظری و پژوهش است

امیری گفت: ایجاد کتابخانه تخصصی در مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز، زمینه ساز این است که صرفا به علوم نظری محدود نباشیم زیرا زمینه توسعه شهری را برای علوم نظری و پژوهش فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا امیری»، امروز (یکشنبه 5 بهمن) در مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: امروز در آستانه دهه مبارک فجر شاهد یک اقدام فرهنگی مطلوب هستیم که شورای اسلامی شهر شیراز عامل آن است.

فرماندار شیراز ادامه داد: امروزه افراد در فضایی مملو از رسانه ها قرار دارند و فضای مجازی، کتاب و ... به نوعی بر زندگی افراد اثر گذار هستند و که امکان کنترل این فضا متناسب با اهداف جامعه آرمانی مقدور نیست و وظیفه متولیان فرهنگ، ترویج کتابخوانی و جهت دهی به اینکه چه بخوانیم نیز است.

وی اضافه کرد: مسئولان مربوط باید کمک کنند چه کتابی برای چه افرادی در جهت تحقق اهداف جامعه مناسب است که ایجاد کتابخانه ها نیز نقش موثری در این زمینه دارد و شهرداری ها و نهادهای متولی فرهنگ در این حوزه در سال های اخیر فعالیت مطلوبی کرده اند.

امیری تصریح کرد: ایجاد مرکز پژوهش های فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، از اقدامات ارزشمند شورای پنجم بود که یک کار علمی و پایه ای را در شهر شیراز بنیان گذاشته است.

وی ادامه داد: ایجاد کتابخانه تخصصی در این مرکز پژوهش ها، زمینه ساز این است که صرفا به علوم نظری محدود نباشیم زیرا زمینه توسعه شهری را برای علوم نظری و پژوهش فراهم می کند و کتابخانه تخصصی بیشتر در خدمت پژوهش و آموزش عمومی خواهد بود.

امیری با اشاره به اقدامات فرهنگی به عنوان رویکردهای انسان محورانه بیان کرد: رویکرد شورای پنجم و شهردار شیراز در زمینه انسان محوری، باعث انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران شده است و امیدواریم برای توسعه کتابخانه دیجیتال نیز تلاش لازم در شهر شیراز انجام شود.

وی تاکید کرد: از نظر مکانی کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز در بافت تاریخی شهر واقع شده که اقدام فرهنگی مطلوبی برای این بافت ارزشمند در کنار حرمین مطهر (ع) به شمار می رود و همراهی نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار فارس در حمایت از اقدامات فرهنگی نیز قابل تقدیر بوده است.

کد خبر 1019029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha