مساجد محور برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی باشد

انصاری با تاکید بر پویایی و فعالیت بیش از پیش مساجد در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: انتظار می‌رود در دهه فجر مساجد استان چهارمحال و بختیاری برنامه‌های تبیینی و فضاسازی مناسبی ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «موسی انصاری» امروز (یکشنبه ۵ بهمن) در نشست کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی این استان که به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، با اشاره به نقش مسجد در دوران صدر اسلام و سال های پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مسجد همواره پناهگاه و مرکز حضور و وحدت مسلمانان بوده و در سال های شکل‌گیری انقلاب اسلامی مسجد مهمترین مکان برای مبارزات علیه رژیم طاغوت بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با این وجود در سال های اخیر رفته رفته از نقش و پویایی مسجد در جامعه اسلامی کاسته شده و این مکان‌های امن الهی مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

 

انصاری با تاکید بر تقویت نقش و جایگاه مسجد در مناسبات زندگی فردی و اجتماعی مردم، اظهار داشت: مسجد جایگاه بسیار والایی دارد که آنطور که باید قدر آن دانسته نشده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مساجد را مهمترین پایگاه‌های جامعه اسلامی دانست و گفت: این پایگاه‌ها حتی با وجود شیوع کرونا باید همچنان فعال باشند و باید طوری مدیریت شود که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نقش و جایگاه مساجد همچنان پررنگ باشد و مردم حضور داشته باشند.

 

انصاری افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که پروتکل‌های بهداشتی در مساجد به خوبی رعایت شده و هیچ کجا مثل مسجد دستورالعمل‌ها را رعایت نمی کنند.

 

وی تصریح کرد: در برگزاری برنامه‌های دهه فجر بهترین مکان و فضا مساجد هستند چراکه هم در دسترس هستند و هم همه مردم را می‌توان در این فضاها دور هم جمع کرد.

 

انصاری ادامه داد: باید راهکارهای بهداشتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا ارائه شود تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در ایام دهه فجر مساجد استان هر شب فعال شوند و این مهم در مرکز استان باید با اهتمام ویژه ای پیگیری شود.

 

کد خبر 1019030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha