اجرای طرح «بنای نور »/  گیلانی ها در بازسازی عتبات و عالیات خوش درخشیدند

دوهندو با بیان اینکه فعالیت های ستاد عتبات عالیات بیش از پیش اطلاع رسانی شود گفت: عملکرد مردم گیلان در ارائه نذورات و کمک به بازسازی عتبات و عالیات در عراق مطلوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « مجید دوهندو» امروز(دوشنبه، ۶ بهمن ) در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهداف ستاد عتبات عالیات اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات به مردم گیلان معرفی شود.‌

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه این ستاد توسط سردار سلیمانی راه اندازی شد گفت: از سال ۸۲ بعد از فروپاشی رژیم بعث عراق برای زیارت مردم ایران مانعی وجود نداشت، در کشور عراق مقعر ۶ ائمه اطهار است که مظهر و نماد اسلامی شمرده می شود.


دوهندو اذعان کرد: قبل از فروپاشی رژیم بعث یک مظلومیت خاصی در آرامگاه زیارتی امامان بزرگوار وجود داشت که با ورود ایران زمینه رفاه زائران با نذورات مردمی فراهم شد.


وی ادامه داد: سردار سلیمانی با بازدید و مشاهده مظلومیت ائمه در کشور عراق زمینه راه اندازی ستاد عتبات و عالیات را در کشور فراهم کرد و زیر نظر سردار در نیروی قدس وظایفی برای این ستاد در نظر گرفته شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان به دو ماموریت راهبردی این ستاد اشاره کرد و افزود: ماموریت خارج از کشور و گرفتن پروژه و همچنین ماموریت داخل کشور که بهره گیری از ظرفیت ها و جمع آوری نذورات مردمی بود از دیگر وظایف این ستاد شمرده می شود.


دوهندو خاطر نشان کرد: ملت ایران همواره در شرایط سخت با توکل و توسل از مشکلات عبور کردند در دوران دفاع مقدس با توجه به این دو مقوله توانستیم بر دشمنان اسلام ‌فائق آییم.


وی اضافه کرد: حضور زائران در کشور عراق با فقر و مشکلاتی روبه رو بود که با راه اندازی ستاد عتبات عالیات رفاه زائران فراهم شد.‌

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان به جمع آوری نذورات مردمی اشاره و خاطر نشان ساخت: مردم گیلان کمک های بسیاری در این راستا با اهدا زمین، طلا، برنج و چای و .... انجام دادند‌.


دوهندو به شماره های حساب این ستاد که عموم مردم می توانند نذرواتشان را واریز کنند اشاره و تصریح کرد: عموم مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۶۰۶۹۷۹۰۰۰ و شماره کارت ملی ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۹۷۵۷ واریز کنند.


وی در ادامه به دیگر شماره حساب های این ستاد اشاره کرد و افزود: ۱۰۱۱۱۱۵ شماره حساب بانک رسالت و ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۱۸۹۴۵۳شماره کارت رسالت، شماره حساب بانک کوثر ۴۳۳۰۴۱۱۱۰۱۱۰۰۴۳ و شماره کارت کوثر۵۰۵۸۰۱۷۰۰۰۰۰۰۲۰۲ وهمچنین شماره حساب بانک انصار ۲۹۱۰۴۲۷۸۱۰۴۱و شماره حساب بانک ملت۵۱۰۹۱۹۶۹۴۲ از دیگر حساب های این ستاد برای جمع آوری نذورات مردمی است. 



وی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت در ستاد عتبات عالیات از روی عشق ارائه می شود گفت: در این راستا طرح هر نفر پنج هزار تومان در دست اجرا است که هر هموطنی در هر استانی می تواند سالانه پنج هزار تومان جهت تجهیزات و بازسازی عتبات و عالیات کمک کند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان اضافه کرد: به تناسب جمعیت هر استان جمع آوری این مبلغ کمک شایانی در ارائه خدمات بهتر برای زائران و بازسازی عتبات عالیات صورت می گیرد.‌


دوهندو به اجرای طرح بنای نور برای جمع آوری نذورات مردمی اشاره و اذعان کرد: در این طرح عموم مردم می توانند با مراجعه به ستاد عتبات عالیات شهرستان ها از یک تا چهار میلیون تومان وام دریافت کنند.ه این مبلغ به حساب ستاد عتبات عالیات به عنوان نذورات واریز می شود و فرد وام گیرنده بدون ضامن این وام را دریافت و ماهانه هر یک میلیون به مبلغ ۱۷هزار تومان به حساب بانک واریز کنند.‌


وی مشارکت مردمی گیلان در سه ماهه چهارم امسال را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این راستا اطلاع رسانی به گونه ای که باید انجام شود صورت نگرفته و امیدواریم با همکاری رسانه ها بتوانیم گامی ارزشمند در این راستا برداریم.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان به ظرفیت های مواکب گیلان پرداخت و اظهار داشت: ۱۸ موکب در گیلان فعال است و فعالیت های مواکب استان کاملا مردمی است.


وی با تاکید بر اینکه فعالیت های این چنینی پیوند مردم با ائمه اطهار را بیش از پیش افزایش می دهد بیان داشت: فرهنگ عاشورا با تداوم فعالیت های فرهنگی در این حوزه به نسل های آینده انتقال داده می شود.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان ادامه داد: مواکب گیلان از مرز آستارا تا مرز خسروی و کربلا به زائران داخلی و خارجی خدمات لازم را ارائه می دهند.‌


دوهندو به ظرفیت های بالای مواکب گیلان در بحران ها اشاره کردو افزود: در سیل ایلام، خوزستان، تالش و گلستان و همچنین در بحران کرونا ویروس مواکب گیلان فعال بودند.


وی اعلام کرد: پخت نان رایگان و توزیع بسته های بهداشتی و ضد عفونی در شهرستان های استان در بحران کرونا ویروس و همچنین سیل تالش از اهم فعالیت های مواکب گیلان در حوادث غیر مترقبه شمرده می شود.‌


دوهندو با اشاره به اینکه نذورات مردم برای تجهیزات و ارائه خدمات در داخل کشور خریداری و به عراق صادر می شود اظهار داشت: آهن، سیمان و نیرو از داخل کشور تهیه و برای باز سازی عتبات عالیات به آن کشور انتقال داده می شوند


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان به تشریح پروژه های که گیلان در آن فعالیت دارد پرداخت و تصریح کرد: صحن عقیله بنی هاشم در کربلا، گنبد سید شهدا در کربلا و صحن فاطمه زهرا (س) در نجف از اهم پروژه های است که گیلان در بازسازی آن نقش دارد.‌


وی به فرمایشات سردار سلیمانی در مورد ستاد عتبات عالیات اشاره و بیان کرد: سردار سلیمانی فرموده اند :" اگر بخواهم ستاد را به یکی از مظاهر انقلاب تشبیه کنم به نحوی که غلو نباشد بهترین تشبیه جبهه است ".

کد خبر 1019231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha