واگذاری زمین از موقوفات نیازمند اذن نماینده رهبری است

حجت الاسلام قربانی درخصوص واگذاری زمین جهت ایجاد جایگاه تعزیه خوانی در استان، گفت: مبحثی در حوزه موقوفات به عنوان واگذاری نداریم؛ در حوزه اجاره می توانیم با برگزاری مناقصه کار را دنبال کنیم. هر نوع واگذاری در عرصه وقفی نیاز به اذن نماینده رهبری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «مسعود قربانی» امروز(6بهمن) در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران و«مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری استان که با موضوع ساماندهی تعزیه خوانان استان برگزار شد، بیان کرد: مدیریت در حوزه ایجاد فضای مناسب برای اجرای تعزیه و واگذاری زمین از سوی اوقاف و امورخیریه قطعا سازوکاری دارد؛ ما قبل از اینکه دنبال فضا باشیم اول بیاییم جایگاه تعزیه که بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد را تبیین کنیم، بزرگان ما از این طریق تغذیه معنوی می‌شدند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران به وجود بیش از ۲۰۰ بقای متبرکه شاخص در استان اشاره کرد و افزود: دغدغه ما شناسایی، ساماندهی، بازمهندسی و آموزش در حوزه مقتل‌خوانی تعزیه است، ایجاد پیوند واقعی باید اتفاق بیفتد، ما در خدمت هستیم و به تصمیمات حوزه هنری مازندران در این بخش ارزشمند احترام می‌گذاریم.

 

حجت الاسلام قربانی، اظهار کرد: ۷۵ درصد از کل موقوفات استان مازندران با نیات مربوط به سیدالشهدا(علیه السلام) است، یک بخش آن مربوط به تعزیه است، نگاه مقام معظم رهبری این است که نیات واقف کاملا اجرایی شود و خلافش حرام است.

 

وی افزود: اوقاف در مباحث مذهبی با امامزادگان ارتباط دارد، طی تفاهم نامه اوقاف با برخی از نهادها دستمان بازتر است، با توجه به وقف‌نامه، و توجه به نیت در مباحثی که امکان‌پذیر است کمک خواهیم کرد، در مباحث اجرای نیت را در امامزاده‌های معروف استان داریم.

 

حجت الاسلام قربانی اعلام کرد: مبحثی در حوزه موقوفات به عنوان واگذاری نداریم؛ در حوزه اجاره دادن می توانیم با برگزاری مناقصه کار را دنبال کنیم، درخواست را ارائه کنید، در برنامه‌های موقت کاملا پای کار هستیم، در غرب استان تعزیه پررنگ‌تر است و موقوفات دارد، در ساری به‌عنوان مرکز استان اگر بخواهید همکاری داریم.

 

وی گفت: اختصاصی اگر بخواهید نیاز به هماهنگی دارد، درخواستتان باید بررسی شود، مباحث حقوقی جزو مستقلات آستانه است هر نوع واگذاری برای عرصه وقفی مستلزم دریافت مجوزات لازم است، تنها کسی که می‌تواند در این زمینه اذن بدهد نماینده مقام معظم رهبری است.

کد خبر 1019499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha