رونمایی از کتاب  قصه ما راست بود همزمان با دهه فجر در ملایر

آخشیک گفت: کتاب «قصه ما راست بود» نوشته محمود خلیلی از نویسندگان بومی شهرستان ملایر همزمان با ایام دهه فجر رونمایی می‌شود.

«سید مهدی آخشیک» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: همه ساله در ایام الله دهه مبارک فجر برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب در کتابخانه های این شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر  با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط کرونا  برنامه‌های حضوری محدود شده افزود: برنامه امسال کتابخانه ها  در فضای مجازی  برگزار می‌شود  که امیدواریم پررنگ و تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به  آمادگی کتابخانه های عمومی این شهرستان در برگزاری برنامه های بزرگداشت چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی از برگزاری رونمایی کتاب قصه ما راست بود نوشته محمود خلیلی از نویسندگان بومی شهرستان ملایر خبر داد و تصریح کرد:این کتاب خاطراتی از سالهای دفاع مقدس  وحضور فرزندان غیور استان همدان و شهرستان ملایر در دفاعی جانانه از میهن اسلامی مان را در بر دارد.

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر  کتابخانه پاسارگاد در روستای ینگی کند که با مشارکت بانک پاسارگاد عملیات اجرایی و تجهیز آن صورت گرفته است مورد افتتاح و بهره برداری قرار گیردافزود: این کتابخانه در  ۱۲۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان ساخته شده است.

آخشیک افزود:  با افتتاح کتابخانه روستای «ینگی کند» در دهه فجر کتابخانه های عمومی ملایر به ۲۲ کتابخانه افزایش پیدا می کند که از  این تعداد ۱۰ کتابخانه روستایی و ۱۱ مورد شهری است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر گفت: در این کتابخانه ها حدود ۲۱۰ هزار نسخه کتاب  وجود دارند و بیش از ۱۱ هزار عضو فعال این کتابخانه ها هستند.

آخشیک برگزاری نمایشگاههای کتاب با موضوع انقلاب اسلامی  را از دیگر برنمامه های اداره کتابخانه های عمومی ملایر در دهه فجر برشمرد و تصریح کردک: نشست های کتابخوان در فضای مجازی از دیگر برنامه های اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر در دهه فجر خواهد بود.

وی در ادامه  از برگزاری ،نشست نمایشنامه خوانی در کتابخانه‌های عمومی ملایر در دهه فجر خبر داد وافزود: قرار است در این ایام مسابقات نقاشی و کتابخوانی نیز توسط  اداره کتابخانه های عمومی ملایر برگزار شود.

وی برگزاری  برنامه روایتگری انقلاب و قصه گویی  در کتابخانه های این شهرستان   را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در  در دهه فجر عنوان کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر راه اندازی صفحه‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد وبلاگ برای دسترسی بهتر شهروندان و آسان‌سازی ارتباط مخاطبان با کتابخانه‌های عمومی و برگزاری مسابقات کتابخوانی و رونمایی از کتاب... را جمله  اقدامات این اداره از زمان شیوع کرونا در فضای مجازی برشمرد.

کد خبر 1019548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha