لزوم توجه جدی به اقتصاد هنر

آبیار بر لزوم توجه جدی به اقتصاد هنر تاکید کرد و گفت: امروزه ضمن توجه به حفظ خلاقیت و آموزش، باید به اقتصاد هنر نیز توجه جدی و زیادی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، «هادی آبیار» صبح امروز (سه شنبه 7 بهمن) در بازدید از آموزشگاه های هنرهای تجسمی با تاکید بر اهمیت و نقش هنر اظهار کرد: امروزه ضمن توجه به حفظ خلاقیت و آموزش، باید به اقتصاد هنر نیز توجه جدی و زیادی شود.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر با اشاره به شرایط کرونایی در کشور و نحوه استمرار فعالیت های فرهنگی و هنری افزود: باید به سازگاری با کرونا و رعایت مفاد و موارد بهداشتی و رعایت فاصله هنرجویان فعالیت ها ادامه دهیم.

 

وی تصریح کرد: آنچه در این بازدید بسیار برای من مایه مباهات و خوشحالی است حضور، همراهی و همکاری نیروهای جوان و پیشکسوت است که بسیار برای جامعه فرهنگی و هنری خرمشهر نوید بخش است.

 

آبیار با اشاره به حمایت از نیروهای جوان و خلاق اضافه کرد: امیدوار هستیم که این نیروهای جوان با شور جوانی و توان خلاقانه خود بتوانند با استفاده از دانش های نوین و به خصوص دنیای دیجیتال، گامی مهم در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری بردارند.

 

وی از مدیران آموزشگاه های هنرهای تجسمی خواستار برپایی نمایشگاه های مجازی شد و بیان کرد: با توجه به محدودیت های موجود و شرایط خاص کرونا ویروس، آموزشگاه ها می توانند با برگزاری و برپایی نمایشگاه ها به صورت مجازی آثار هنری را در معرض دید و فروش به علاقه مندان قرار دهند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر ابراز کرد: امیدواریم با نظارت های مستمر واحد آموزش بر فعالیت های آموزشگاه های فرهنگی و هنری شهرستان خرمشهر بتوانیم گامی مؤثر در راستای اجرای قوانین و مقررات و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری برداریم.

 

وی از برگزاری چند کارگاه آموزشی با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و عنوان کرد: این قول را به علاقه مندان رشته های هنری می دهم تا در خصوص اقتصاد فرهنگ و هنر با موضوع رویکردی بر حراجی‌ها، جشنواره‌ها و فروش آثار هنری و همچنین شیوه‌های توانمندسازی آثار برای عرضه درست به بازار هنر، چگونگی تعامل با گالری‌ها، خط ‌دهی فکری هنرمندان از سوی جشنواره‌ها و حراجی‌های مختلف و ... را با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار کنیم تا به نقش و جایگاه اقتصاد فرهنگ و هنر در روند تبدیل آثار و محصولات هنری و فرهنگی به چرخه اقتصاد پرداخته شود.

 

آّبیار یاد آور شد: مدیران آموزشگاه های «قلم سرخ اروند» و «بهار» خرمشهر از هنرمندان فعال و صاحب سبک در این شهرستان هستند که سالانه برنامه های متعددی در این منطقه برگزار می کنند.

 

کد خبر 1019681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha