مدیریت رفتار فردی دانش آموزان در دوران کرونا

مدیریت رفتار فردی دانش آموزان در دوران کرونا برای افزایش تمرکز و کاهش استرس و نگرانی بهترین و ضروری ترین راهکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شیوع ویروس کرونا تغییرات زیادی در جامعه ما و کل دنیا ایجاد کرد که استفاده از روش های مجازی و وابسته به شبکه های اینترنتی در نظام آموزشی از جمله این تحولات بوده که نقاط مثبت و سازنده ای را نیز داشته است.

 

در این شرایط سخت کرونا و تغییر رویکرد آموزشی نگرانی هایی را برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین خانواده های آن ها ایجاد کرده که به کیفیت زندگی و دوران تحصیل آن ها نیز صدمه زده است و عدم مدیریت و کنترل شرایط سخت، در آینده موجب افزایش اختلالات روانی نیز خواهد شد.

 

*دانش آموزان نگرانی ها را از خود دور کنند

 

نماینده انجمن جهانی روانشناسی مثبت گرای ایران با اشاره به شرایط روحی برخی از دانش آموزان در دوران کرونا گفت: مهمترین اقدام در شرایط سخت و بحرانی ناشی از شیوع این بیماری دور کردن نگرانی ها و استرس از فضای زندگی است.

 

«علیرضا معماریان» با بیان اینکه همه جهان امروز متاثر از این بیماری شده اند، خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مربوط به کشور ما نیست بلکه بسیاری از اتفاقات آموزشی، سیاسی، اقتصادی و برنامه ریزی های کشورهای دنیا تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: حادثه تنها برای ما نیست و مثل یک حوادث طبیعی سیل و زلزله که بخش زیادی درگیر آن می شوند، ویروس کرونا دنیا را فراگرفته که درک این موضوع موجب آرامش افراد خواهد شد.

 

این رونشناس جوانان و نوجوانان را به تمرکز بر انجام مسئولیت فردی توصیه کرد و گفت: امروز تحصیل و مطالعه کتاب های درسی ماموریت آن ها است و نباید فکر خود را بر نتیجه و اتفاقات پیرامون مشغول کنند چرا که مشغله فکری موجب تضعیف تمرکز و افزایش استرس خواهد شد.

 

وی یادآورشد: توکل بر لطف خداوند ما را در بهبود نتیجه و آرامش روانی کمک خواهد کرد و البته پیش از توکل باید وظیفه و ماموریت شخصی خود را انجام دهیم.

 

*تولید محتوا برای ایجاد آرامش و ارائه راهکار

 

کارشناسان مسائل اجتماعی و روانشناسان در این حوزه راهکارها و برنامه هایی را دارند اما باید با تولید محتواهای چندرسانه ای و متنوع به این موضوعات پرداخته شود که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این خصوص نقش مهمی و اثرگذاری خواهند داشت.

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و رسانه های دیجیتال دارای ظرفیت و توانمندی خاصی است این روزها توان و تلاش خود را برای توانمندسازی حوزه اجتماعی افراد به ویژه جوانان و نوجوانان معطوف کرده و با برگزاری جلسات آموزشی، نشست های تخصصی، تولید محتوا و فعالیت های تبلیغی به نیازهای روحی و روانی افراد جامعه پرداخته است.

 

تولید محتواهای چندرسانه ای مثل فیلم و پادکست با استفاده از تیم تولید محتوا، گویندگان، مشاوران و رونشناسان توانسته سهم خوبی در آگاهی بخشی، آرامش روانی و کاهش آسیب ها و مشکلات داشته باشد.

کد خبر 1019705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha