مسیر اقتدار و توسعه از سوادآموزی و علم‌اندوزی می‌گذرد

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: مسیر اقتدار و توسعه از سوادآموزی و علم‌اندوزی می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در آیین تجلیل از سوادآموزان برتر و آموزش دهندگان فعال نهضت سوادآموزی گفت:‌امام خمینی(ره) با شناخت دقیق نسبت به خطرات پدیده بیسوادی و با نگاه به آینده کشور در فاصله‌ای کوتاه پس از پیروزی انقلاب، فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند.

وی رسالت نهضت سوادآموزی در پس از انقلاب مهم برشمرد و بیان کرد: نهضت سوادآموزی با ریشه‌کن کردن جهل و بیسوادی و توسعه آگاهی و دانش، در کنار نهاد آموزش‌ و‌ پرورش زمینه ساز دستیابی به فناوری‌های روز و ضامن اقتدار کشور در منطقه طی بیش از ۴۰ سال گذشته بوده است.

عباسی ادامه داد: کار آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی بسیار دشوار است و این عزیزان ایثارگرانه در مسیر روشن کردن اذهان مردم فعالیت می‌کنند که امسال به دلیل شیوع کرونا و مجازی شدن تعلیم و تربیت این سختی دو چندان شده است.

فرماندار پیشوا در خصوص کرونا هم گفت: طی ماه‌های گذشته افت و خیزهای زیادی در آمار ابتلا به بیماری کرونا داشتیم و با ظهور انواع جدید ویروس و قرار گفتن همه گروه های سنی در معرض خطر ابتلا، باید دقت بیشتری در رعایت اصول بهداشتی صورت گیرد.در صورت عادی‌انگاری شرایط و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شاهد شیب صعودی ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در هفته‌های آینده خواهیم بود.

وی در پایان گفت: همه شما آموزش‌دهندگان و معلمان سفیران آگاهی‌بخشی به مردم برای حفظ سلامت عمومی جامعه هستید و باید از همه ابزارها و فرصت‌هایی که در اختیار دارید در این راستا بهره گیرید.

کد خبر 1019793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha