اجرای طرح مشاوره در کانون های مساجد شهرستان میامی

حجت الاسلام موسوي گفت: در راستای طرح ملي «ايران قوي» طرح مشاوره در مسجد برای مساجد شهرستان ميامي اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» به اجرای طرح مشاوره در مسجد در شهرستان میامی اشاره داشت وگفت: این طرح در راستای طرح ملی سفیران اجتماعی در کانون های فرهنگی هنری شهرستان میامی در حال برگزاری است که در اولین مرحله با استقبال خوب مردم شهر رضوان بخش کالپوش در شهرستان میامی برخوردار بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان یكی از برنامه های مهم در چند سال اخیررا ارتقای سطح آگاهی شهروندان با خدمات مشاوره ای عنوان کردوافزود: طرح ملی سفیران اجتماعی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه ای را برای بهره مندی مردم از حضور مشاوران در مسجد فراهم کرده است که در شهرستان میامی مشاوران مختلفی در این طرح فعالیت داشته اند.

 

وی با بیان اینکه مسجد مکان امن و محلی برای بر طرف شدن نیازهای عمومی جامعه مسلمانان است،افزود: در همین راستا اگر مسجد بتواند نیازهای اولیه و ضروری مردم را بر طرف کند، مطمئنا به زودی به یک مکان برای رجوع غالب مردم تبدیل می‏ شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه پیچیدگی های زندگی اجتماعی در دنیای امروز در حال افزایش است اظهارداشت: از این رو نیاز به مراکز مشاوره ت و صیانت از خانواده از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان توجه به آسیب های اجتماعی محلات را یکی از وظایف اصلی مساجد برشمردوافزود: طرح ملی سفیران اجتماعی با محوریت مسجد در همین راستا فعالیت می کند و تلاش می کند با شناسایی آسیب های اجتماعی برای مبارزه با آسیبها تلاش کند.

 

وی مشاوره را كمک به مراجعان براى كسب مهارت هاى فردى ـ اجتماعى و تغيير و يا اصلاح اين مهارت ها، توسعه و پيشرفت سازگارى و افزايش قابليت انطباق آنان با تمنّيات و خواسته هاى متنوع و متغيّر زندگى، افزايش مهارت ها به منظور مقابله با مشكلات محيطى و بالاخره توسعه انواع قابليت هاى آنان در حل مسائل، مشكلات و تصميم گيرى ها  دانست.

 

حجت الاسلام موسوی  تصریح کرد:در این دوره دکتر رستمی،از اساتید حوزه و دانشگاه به اعضا ارائه مشاوره داده اند و حجت الاسلام بهرامی،امام جمعه کالپوش نیز از این طرح بازدید کردند.

 

کد خبر 1019819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha