ایستگاه هواشناسی تمام اتوماتیک آران و بیدگل راه اندازی می شود

معاون خدمات شهر شهرداری آران وبیدگل از راه اندازی ایستگاه هواشناسی تمام اتوماتیک آران و بیدگل همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

علی مهرآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، ایستگاه تمام اتوماتیک هواشناسی آران و بیدگل با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال راه اندازی می شود.

 

معاون خدمات شهر شهرداری آران و بیدگل افزود: ایستگاه هواشناسی فعلی این شهر سنتی و فاقد استانداردهای لازم است و داده های ایستگاه اقلیم شناسی این شهر آفلاین است، لذا شهرداری آران و بیدگل زمینی به مساحت سه هزار مترمربع واقع در بلوار شهروند در اختیار ایستگاه هواشناسی آران وبیدگل قرار داد.

 

مهرآبادی تصریح کرد: شهرداری با همکاری اداره هواشناسی کاشان و آران ‌و بیدگل با خرید دستگاه تمام خودکار سینوپتیک ساخت آلمان و تجهیزات مورد نیاز زمینه را برای راه اندازی این ایستگاه فراهم کرده است تا ایستگاه هواشناسی همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  به بهره برداری برسد.


معاون خدمات شهر شهرداری آران و بیدگل افزود: این سیستم علاوه بر ارتقای سطح کلیماتولوژی به ایستگاه سینوپتیک خودکار قادر خواهد بود اطلاعات را هر ۱۰ دقیقه به صورت شبانه روزی در اختیار عموم و مدیران شهرستان قرار دهد تا در مطالعات و برنامه ریزی های موثر شهر، مواجه با مخاطرات جوی، بیمه، پتانسیل جوی شهرستان، تصمیم گیری های کلان شهری مانند آلودگی هوا، دماهای حدی و... لحاظ و استفاده شود.

 

مهرآبادی افزود: اطلاعات هواشناسی در مدیریت بحران نقش کلیدی و به سزایی دارد و توجه به هشدارهای هواشناسی می‌تواند در کاهش اثرات بلایای طبیعی نقش موثری داشته باشد.  آمار و اطلاعات خروجی از ایستگاه  جهت تعيين وضعيت اقليمي منطقه، برنامه ريزي جهت توسعه پايدار و آمايش سرزمين نيز به كار مي رود. 

 

وی ادامه داد: این ایستگاه هواشناسی تمام خودکار با هدف کمک به توسعه امور زیربنایی از قبیل حمل و نقل ، کشاورزی، گردشگری، تحقیقات و گزارش دقیق از وضعیت جوی این شهرستان افتتاح می شود و با راه اندازی این ایستگاه،، شهرستان آران و بیدگل دارای کد مستقر و مستقل در استان و کشور خواهد شد.

 

شهرستان آران و بیدگل با ۱۰۷ هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان و در فاصله ۲۱۵ کیلومتری از مرکز این استان واقع شده است./

کد خبر 1019824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha