حجم آب برداشتی از سفره های اطراف تالاب کجی کم می شود

سروری گفت: حجم آب برداشتی از اطراف تالاب کجی کم می شود تا تالاب خشک و بی آب نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سعید سروری» امروز (7 بهمن) در سومین جلسه گروه کاری آمایش سرزمین و محیط زیست اظهار کرد: لایه روبی رودخانه های منتهی به تالاب کجی انجام می شود.

 

 معاون برنامه ریزی و جانشین مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه برای احیاء تالاب کجی 11 تا 20 درصد از برداشت منابع آب منطقه باید کاهش یابد، گفت: این مورد در راستای سند سازگاری کم آبی استان مورد نظر است.

 

سروری با اشاره به لزوم کاهش برداشت آب از سفره های زیر زمینی اطراف تالاب کجی، گفت: در دشت سهل آباد بالا دست تالاب کجی، 76 حلقه چاه کشاورزی داریم که از این چاه ها 21 میلیون متر مکعب آب برداشت می شود.

 

وی ادامه داد: این چاه های آب 64 چاه کنتور هوشمند دارند و 12 چاه هنوز کنتور ندارند که تا پایان بهمن ماه جاری مجهز به کنتور می شوند تا برداشت غیر مجاز نداشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه برداشت آب در بالادست تالاب کجی یعنی روستای سهل آباد زیاد است، گفت: حجم آب برداشتی باید کم شود چراکه اگر در حوزه سهل آباد برداشت آب کنترل نشود، تالاب رو به نابودی است و کانون گرد و غبار ایجاد می کنیم مدیریت سفره باید در منطقه اجرا شود تا تالاب را از دست ندهیم.

 

 

 

کد خبر 1019861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha