نخستین مرکز جامع درمان خراسان جنوبی در خوسف آغاز به کار کرد

عرب نژاد گفت: اولین مرکز جامع درمان و باز توانی اعتیاد استان در شهرستان خوسف و در روستای تقاب آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «علی عرب نژاد»  امروز (7 بهمن) در آیین افتتاح همزمان 24 مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: اولین مرکز جامع درمان و باز توانی اعتیاد استان آبان ماه امسال با مجوز سازمان بهزیستی در شهرستان خوسف روستای تقاب با ظرفیت 30 نفر آغاز به کار کرد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: این مرکز در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع دارای فضاهای بستری، کارگاهی و اداری برای درمان افراد داوطلب ماده 15 تاسیس شده که از امروز آغاز به کار کرد.

 

عرب نژاد هدف از راه اندازی اینگونه مراکز را بهره گیری از نظرات و ایده صاحب نظران و چهره های علمی در زمینه درمان اعتیاد عنوان و تصریح کرد: روش های قبلی درمان اعتیاد در سال های گذشته با شکست 95 درصدی مواجه شده است.

 

وی گفت: 200 میلیون تومان از محل منابع دولتی برای تجهیز مجتمع روستایی درمان اعتیاد تقاب هزینه شده است که امیداریم شاهد موفقیت هایی باشیم.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه فنی و حرفه ای استان و شهرستان جهت تجهیز مرکز پای کار بوده اند که جای تقدیر دارد، عنوان کرد: پنج کارگاه آموزشی در این مرکز راه اندازی شده تا اشتغال افراد بهبود یافته هم پیگیری شود.

 

عرب نژاد با بیان اینکه دوره درمان معتادان یک سال و دوره درمان سم زدایی افراد نیز چهار ماه است، ادامه داد: این افراد طی هشت ماه، هفته ای مراجعه می کنند که خدمات روانشناسی دریافت کنند و بعد از یک سال تسهیلات اشتغالزا بر اساس حرفه ای که دارند داده خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بهبودیافتگان بعد از یک سال رها نمی شوند و عضو باشگاه بهبود یافتگان خواهند شد، همچنین رصد از طریق مددکار اجتماعی مرکز انجام می شود تا همانند قبل که با عودت 95 درصد بهبود یافتگان که در سایر مراکز داشته ایم در این مرکز نداشته باشیم و بازگشت افراد  به صفر و یا به پنج درصد برسد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این مطلب که مشکل اعتباری در بحث یارانه مرکز نخواهیم داشت، گفت: مشاغل افراد در مرکز نیازسنجی شده و افراد بیشتر متقاضی شغل آرایش گری هستند که چون ظرفیت سنگ قیمتی در خوسف هست، مشاغل جانمایی هم شده است.

 

 

 

کد خبر 1019960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha