گنجینه تربیتی مادران شهدا که روز به روز از تعدادشان کم می شود

هر روز از گوشه و کنار شهر خبر آسمانی شدن مادر شهیدی به گوش می رسد و کاش پیش از آنکه دیر شود، این گنجینه های تربیتی را دریابیم.

 خبرگزاری شبستان خراسان شمالی_فاروج؛ هر روز از گوشه و کنار شهر خبر آسمانی شدن مادر شهیدی به گوش می رسد و کاش پیش از آنکه دیر شود، این گنجینه های تربیتی را دریابیم. چرا راه دور برویم همین دیروزهای نه خیلی دور بود که به حضور بانو «خاور تینا» مادر شهید رمضانعلی تاجی رسیدیم و هنوز سخنان زیبای او در گوشمان طین انداز است که همین حوالی شنیدیم به فرزندش پیوست و در جوارش آرام گرفت.

 

کم نبودند مادران شهدایی که در بسیاری از برنامه های فرهنگی شهر می دیدیمشان و از تنفس در هوای بودنشان برکت می یافتیم اما حالا اگر سری به گلزار شهدا بزنیم مادر شهید مقیم، مادر شهید حسین پور، مادر شهید تیموری و.... به استقبالتان می آیند.

 

هنوز گلایه مادر شهید مقیم به مسئولان در هر برنامه و مناسبتی در خاطر همه شهروندان فاروجی هست که چرا در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان کم کاری می کنید؟ چرا جوان ما به جای ورزش و کار باید به بیراهه برود و... با همه کهولت سن و درد و رنج هایی که به سراغش آمده بود اما با صلابت، مطالبات جوانان را از مسئولان می خواست.

 

هر وقت برای اقامه نماز گذرتان به مسجد جامع می رسید قطعا صورت مهربان مادر شهید حسین پور را می دیدید که دغدغه فعالیت های مسجد را داشت چرا که پسرش اهل مسجد بود و در برنامه های مسجد بالید و حتی گروه تئاترش هم مسجدی بودند.

 

مادر شهید «حسین تقوایی مقدم» با آخرین جمله فرزندش زندگی می کرد که گفته بود اگر بلدوزرم را دشمن بزند و نگذارد برای رزمندگان سنگر بسازم، با سینه ام جلوی دشمن می ایستم و...

 

مادر شهید «نیک پی» هم پای ثابت مسجد موسی بن جعفر بود و حالا در جوار فرزندش آرمیده. و کاش پیش از آنکه دیر بشود سراغشان می رفتیم و رمز و رموز تربیت فرزند را از آنان به یادگار حفظ می کردیم تا نقشه راه فردای نسل امروزمان باشد. مادران شهدایی که فرزندانشان را نه برای جنگ که برای زندگی سعادتمندانه تربیت کردند.

 

این روزها بیشتر حالشان را بپرسیم و تا دیر نشده این گنجینه های آرمیده در سینه مادران را ثبت و ضبط کنیم. تا هنوز توانی در صدای مادران شهیدان ربیعی، عطاران، مسعودی و ... هست، آنها را دریابیم.

 

۳۰۴ شهید سهم مادران فاروجی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بوده است.

کد خبر 1019988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha