توفیق سبحانی مطالعه «شرح مثنوی معنوی» را در پویش «کتابخوانی ملی» پیشنهاد کرد

توفیق سبحانی، نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه و نایب‌رئیس اسبق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مطالعه کتاب «نثر و شرح مثنوی شریف» نوشته عبدالباقی گولپینارلی با ترجمه خود را در پویش «کتابخوانی ملی» توصیه کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «توفیق سبحانی»،  نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه و نایب‌رئیس اسبق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ادامه پویش «کتابخوانی ملی» گفت: ایران کشوری است که شعرا و نویسندگان زیادی دارد و افراد دانا و فرهیخته در این کشور بسیار هستند. بنابراین آثار فاخر ادبی در این کشور بسیار یافت می‌شود.

سبحانی ادامه داد: اشعار شاعران بزرگ فرهنگ ایرانی را نیز باید با شرح آن مطالعه کرد و به عقیده من در کلاس‌های دانشگاهی باید واحدهای درسی در این خصوص گنجانده شود. آن را فراگرفت یا کتاب‌هایی را که به شرح اشعار این شاعران پرآوازه پرداخته شده است، مطالعه کرد.

نایب‌رئیس اسبق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: از همین رو توصیه می‌کنم کتاب «نثر و شرح مثنوی شریف» را که ترجمه خودم است و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسانده؛ را مطالعه کنند. زیرا با مطالعه این اثر، مثنوی را به راحتی می‌توان فهم و درک کرد.

این نویسنده و مترجم افزود: دیوان مثنوی معنوی شرح‌های بسیاری دارد که پیشنهاد می‌کنم کتاب «شرح کبیر انقروی بر مثنوی معنوی مولوی» را که ادیب نامی ترک آن را نوشته و عصمت ستارزاده به فارسی برگردانده است نیز مطالعه کنید.

توفیق سبحانی خاطرنشان کرد: کتاب «بیژن و منیژه» یکی دیگر از آثاری است که مطالعه آن را توصیه می‌کنم.

کد خبر 1020103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha