۸۵۸ هزار پرنده آلوده به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی معدوم شد

اصغرزاده با بیان اینکه ۸۵۸ هزار پرنده آلوده به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی معدوم شد، گفت: هنوز خطر شیوع این بیماری جدی است و به مرغداری ها توصیه می کنیم که واکسیناسیون را دو ۲ نوبت انجام دهند.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: همزمان با شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی اقدامات خوبی انجام شد و اکنون سرعت شیوع این بیماری کُند شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه 18 کانون در استان درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شدند، ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی برای جلوگیری از شیوع آن انجام شد و اکنون 9 واحد مرغداری در شهرستان بیرجند و خوسف با این بیماری درگیر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بحث واکسیناسیون برای مقابله با این بیماری در حال انجام است، افزود: خطر شیوع این بیماری بسیار جدی است و به مرغداری های استان توصیه می شود که واکسیناسیون را طی دو نوبت انجام دهند و امنیت زیستی را جدی بگیرند.

 

اصغرزاده بیان کرد: در پی شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تاکنون 858 هزار پرنده تخم گذار، گوشتی، مرغ مادر، شترمرغ و بوقلمون در استان معدوم شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص مولکولی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان راه اندازی شده است، افزود: همه نمونه ها در کمتر از 8 ساعت توسط نیروهای بومی انجام می شود.

 

وی عنوان کرد: از زمان شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی تاکنون 450 میلیون تومان برای عملیات مهار و و معدوم سازی هزینه شده است.

 

اصغرزاده در پایان با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است، افزود: محصولات و فرآوردهای های پروتئینی که در خراسان جنوبی وجود دارد از سلامت کامل برخوردار هستند و به این بیماری آلوده نیستند و مردم با خیال راحت این محصولات را مصرف کنند.

کد خبر 1020116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha