نمازخانه های بین راهی باید ساماندهی شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به اینکه نمازخانه های بین راهی به نوعی نمایانگر چهره نماز استان است؛ گفت: مشکل مساجد بین راهی عمدتاً نداشتن فردی به عنوان خادم ثابت است که درب را باز و بسته کرده و مراقبت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپور چهارشنبه (8 بهمن) جلسه شورای اقامه نماز استان با بیان اینکه چهارمین جلسه شورای اقامه نماز استان کرمان را در سال جاری برگزار می کنیم، به تشکیل نخستین جلسه با استاندار جدید اشاره و ابراز امیدواری کرد: با توجه به سوابق ارزشمندی که در فعالیت های فرهنگی و مذهبی در استان های یزد و سیستان و بلوچستان داشتند، شاهد اقدامات بهتر و بیشتر شورای اقامه نماز با مسئولیت ایشان در استان کرمان باشیم.

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان ادامه داد: در جلسات گذشته ستاد اقامه نماز استان یک مصوبه داشتیم که با توجه به اینکه فضای مجازی و مسئله اینترنت برای تبلیغات دینی فرصت خوبی است به همین جهت یک جشنواره به منظور تولید محتوا برگزار کنیم که آن را به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشتیم و کارگروه برگزاری این جشنواره تشکیل و دستورالعمل اجرایی انجام شد.

 

 

وی افزود: سایتی به عنوان «سایت قنوت» در مرکز تخصصی نماز در کشور طراحی شده که الان 3 گروه ائمه جماعت ادارات و مساجد، کارمندان ادارات و مدیران از این سایت به عنوان آموزش های مجازی استفاده می کنند و در پایان هم گواهی نامه ای به افراد داده می شود.

 

 

حجت الاسلام عربپور برگزاری جشنواره در حوزه نماز را خوراک خوبی برای همه گروه ها دانست و اظهار کرد: اجلاس استانی نماز به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود و همچنین در بحث آموزش و پرورش ایجاد هیئت های اندیشه ورز در مدارس استان قرار شد شکل بگیرد.

 

 

وی با بیان اینکه امسال به دلیل کرونا پیش اجلاسیه نماز به صورت مجازی در شهرستان های انار و شهربابک شد؛ ادامه داد: بحث دیگر نمازخانه های بین راهی است که در سطح استان کارهای خوبی از طرف بخش های مختلف از جمله پایانه ها و بخش خصوصی انجام شده اما نگهداری این نمازخانه ها با مشکل روبرو است.

 

 

حجت الاسلام عربپور افزود: در زمان رزم حسینی، استاندار اسبق کرمان مطرح و پیشنهاداتی داده شد که متأسفانه عملیاتی نشد و پیشنهاد وی این بود که هر مسجد بین راهی را به دهیاری و بخشداری که نزدیک آن است،، بسپاریم و بخشی از هزینه ها صرف آن مسجد شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه مشکل مساجد بین راهی عمدتاً نداشتن فردی به عنوان خادم ثابت است که درب را باز و بسته کرده و مراقبت کند، بیان کرد: این مسئله به افراد مختلف سپرده می شود و عدم نگهداری باعث شده امکانات موجود مانند فرش، مهر، کتاب و ... تخریب شود و مستلزم هزینه های بیشتری خواهد بود.

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان ادامه داد: در آستانه سال جدید قرار داریم و امکان مسافرت های بیشتر وجود دارد و مساجد و نمازخانه های بین راهی در بحث نماز چهره استان است که اگر تمیز و شیک باشند دعای خیر آن برای مسئولین است و اگر نباشد بلافاصله با گرفتن عکس در فضای مجازی می گویند وضعیت در نمازخانه های بین راهی چنین است.

 

 

احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: قبل از کرونا تقریباً تمام مدارس استان پیش نماز و امام جماعت داشتند و در بحث کرونا هم برنامه ریزی کردیم که همه ائمه جماعت روحانی در شبکه شاد جهت آموزش احکام و نماز کار انجام دهند و همچنین جشن تکلیف هم در بستر شاد برگزار کردیم.

 

 

وی با بیان اینکه 30 پیش اجلاسیه به شکل مجازی برگزار کردیم، ادامه داد: در طرح مبین هم آموزش دبیران برای آموزش نماز در استان کرمان انجام می شود.

 

 

اسکندری نسب گفت: کار دیگر جذب طلبه وظیفه ها بود که بیشترین آمار در کشور را استان کرمان داشته و محتواهای خوبی در زمینه قرآن و نماز ایجاد شده که در بستر شاد همه دانش آموزان به آن دسترسی دارند.

کد خبر 1020335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha