نمازخانه های بین راهی باید متولی داشته باشند/حمایت استانداری از طرح های مؤثر در ترویج فرهنگ نماز

استاندار کرمان با بیان اینکه وضعیت موجود نمازخانه های بین راهی در شأن نظام اسلامی نیست و باید متولی داشته باشند؛ گفت: ما از مدل های مؤثر و موفق در راستای ترویج فرهنگ نماز حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند چهارشنبه (8 بهمن) در جلسه شورای اقامه نماز استان گفت: بعضی از مساجد و نمازخانه های بین راهی حدفاصل بین شهر و روستا هستند ضمن اینکه باید یک ساز و کار عملیاتی تری هم مورد توجه قرار بگیرد و باید این موضوع را به حوزه عمرانی و راهداری ارجاع دهیم که ساز و کاری را در جهت شیوه نگهداری آن ها ارائه دهند که به کار پخته ای برسیم.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه وضعیت موجود نمازخانه های بین راهی در شأن نظام اسلامی نیست و نمازخانه های بین راهی باید متولی داشته باشند؛ افزود: در حوزه ستاد اقامه نماز قاعدتاً هدف از تشکیل این شورا این است که یک هماهنگی و پشتیبانی از مواردی داشته باشد که نیازمند و زمینه ساز رونق و ترویج نماز است.

 

 

وی اظهار کرد: پرداختن به محتوای نماز بسیار اهمیت دارد اما باید بدانیم که قبل از شیوع کرونا هم رونقی که مساجد باید در نظام اسلامی داشته باشند به خصوص در حوزه جوانان، نداشتند و این باید آسیب شناسی شود؛ البته با رفتار دستوری هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و باید عمیق تر به موضوع نگاه کرد.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه در حوزه نماز و پیگیری و پشتیبانی آمادگی لازم را داریم و معاونت توسعه استانداری نیز در این زمینه پای کار است؛ گفت: تولید محتوا در فضای مجازی نیز فرصتی است که باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد و برنامه های فرهنگی باید متناسب با ذائقه جوانان طراحی و اجرایی شود و باید روی این ها کار کرد و ما از مدل های مؤثر و موفق در راستای ترویج فرهنگ نماز حمایت خواهیم کرد.

 

 

وی با بیان اینکه دین اسلام بسیار غنی است و نیاز است که هنرمندانه به جامعه معرفی و روی آن کار شود، خاطرنشان کرد: به نظر بنده فرماندار و امام جمعه هر شهرستان در مورد وضعیت نماز در شهرستان خود گزارش بدهند.

 

 

پیش از وی؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز همسران و مادران شهدا گفت: ستاد اقامه نماز باید اطلاعات میدانی کاملی در اختیار تک تک اعضا قرار دهد تا در تصمیم گیری ها مد نظر باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: در حال حاضر اطلاعات وضعیت موجود مساجد انجام شده و آخرین وضعیت مساجد شهر کرمان احصا شده و می دانیم در مساجد شهر کرمان وضعیت چگونه و ضعف در کجا است.

کد خبر 1020345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha