۹۸ درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل می شود

احمدی گفت: ۹۸ درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل می شود و با این اعتبارات نمی توانیم اقدامات شاخصی در حوزه کیفیت بخشی آموزش و پرورش داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قاسم احمدی لاشکی» عصر امروز (چهارشنبه 8 بهمن) در مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان اظهار کرد: استخدام بالغ بر 25 هزار نفر از نیروهای مشمول تبصره 10 ماده 17 قانون الحاق در سطح کشور که شامل 88 هزار نفر می شود در دستور کار قرار گرفته است  و این افراد به دانشگاه فرهنگیان معرفی می شوند.

 

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی  وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: افراد باقی مانده نیز نگران بابت استخدامی خود نباشند و در نشستی با وزیر آموزش و پرورش بنا شد مکاتباتی با رئیس جمهور داشته باشیم تا پایان سال 1400 مابقی افراد باقی مانده جذب شوند.

 

احمدی تاکید کرد: نگاه آموزش و پرورش نگاه حضوری کلاس های آموزشی است و آموزش های غیرحضوری شاید قابل مقایسه با آموزش های حضوری نیست.

 

وی گفت: تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم و اگر ستاد کرونا تشخیص داده که این آموزش ها به صورت مجازی برگزار شود تمکین می کنیم و تا زمانی که ستاد کرونا اجازه  ندهد قطعا برای حضور دانش آموزان به مدارس الزامی نخواهیم داشت.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: 98 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرفه حقوق پرسنل می شود و با این اعتبارات نمی توانیم اقدامات شاخصی در حوزه کیفیت بخشی آموزش و پرورش داشته باشیم.

 

احمدی تاکید کرد: در قرن جاری بالغ بر 200قانون در حوزه آموزش و پرورش وضع شده است و آخرین آن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می رود و برای رسیدن به این مهم نیاز به پشتیبانی دستگاه های اجرایی داریم.

 

وی به استفاده از بستر مجازی برای آموزش دانش آموزان اشاره کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که دانش آموزان مناطق محروم نیز به شبکه شاد دسترسی داشته باشند و این مهم در مسیر تحقق عدالت آموزشی است.

 

کد خبر 1020349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha