افتتاح ۵۹ پروژه گازرسانی در استان زنجان

احمدلو از افتتاح ۵۹ پروژه گازرسانی همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان به بهره برداری می رسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر امسال طرح های گازرسانی به ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی و گازرسانی به ۹ روستا آغاز می شود.

 

موسی احمدلو با اشاره به افتتاح 59 پروژه گازرسانی در دهه فجر خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۱۵میلیارد و ۵۱ میلیون تومان اعتبار برای افتتاح این طرح ها هزینه شده است.


وی از افتتاح طرح گازرسانی به ۹ روستای استان با ۵۱۲ خانوار خبر داد و افزود: با این اقدام؛ مجموع روستاهای بهره مند از گاز استان به ۶۰۲ روستا با ۹۴ هزار و ۸۹ خانوار می رسد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۴/۸۸ درصد از خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.


احمدلو اذعان داشت: تعداد روستاهای دارای سکنه استان ۹۱۱ روستا است که گرمای امیدبخش گاز در ۶۰۲ روستای منطقه سردسیر زنجان جریان داشته و عملیات گازرسانی در ۴۷ روستای دیگر برای بهره مندی ۴ هزار و ۲۸۲ خانوار ادامه دارد.



این مقام مسئول همچنین با اشاره به افتتاح ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان؛ ابراز داشت: برای این طرح ها نیز بیش از ۴ میلیارد و ۸۱۱ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.


وی افزود: تجهیز شهرک های صنعتی و شرکت های فعال به انرژی گاز؛ گامی مهم و اساسی در راستای توسعه صنایع مختلف در استان زنجان است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در ده ماهه امسال؛ بیش از 2 میلیارد و 337میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان زنجان مصرف شده است.

 

به گفته وی، با احتساب ۷۷۲ میلیون مکعب گاز در بخش نیروگاه سلطانیه، CNG ها و تلمبه خانه ها، میزان مصرف گاز استان در ده ماه گذشته به بیش از۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

 

احمدلو افزود: امسال، مصرف گاز در بخش خانگی و صنعتی نسبت به ده ماهه سال گذشته، حدود  ۹.۴درصد افزایش داشته است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ابراز داشت: سال گذشته در همین بازه زمانی ۲ میلیارد و۲۰۶ میلیون متر مکعب گاز در استان زنجان مصرف شده است.

 

احمدلو اظهار کرد: همچنین در ده ماه امسال به طور میانگین روزانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و ۲ میلیون و ۴۹۳ هزار متر مکعب گاز در بخش صنعتی، مصرف شده است.

 

 

کد خبر 1020469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha