ضرورت تقویت انگیزه های امام رضایی خادمیاران در خراسان جنوبی

دبیر کانون‌ های خدمت رضوی خراسان جنوبی بر ضرورت تقویت انگیزه های امام رضایی خادمیاران این استان و توانمندسازی آنان در زمینه اجرایی و معرفتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، گردهمایی توجیهی و آموزشی مسئولین کانون های محله ای مساجد رضوی شامگاه (۸ بهمن) با حضور خادمیاران مناطق یک و چهار شهر بیرجند برگزار شد.

 

«محمدعلی ابراهیمی» دبیر کانون‌ های خدمت رضوی خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اهمیت تقویت انگیزه های امام رضایی در بین خادمیاران، گفت: یکی از راهکارهای برای افزایش این انگیزه برگزاری مراسم چهارشنبه های امام رضایی و زیارت از راه دور امام مهربانی‌ها است.

 

وی در ادامه به راهکارهای توانمندسازی خادمیاران در زمینه اجرایی و معرفتی اشاره کرد و افزود: در سامانه خادمیاری کلیپ های معرفت افزایی بارگذاری شده است که خادمیاران می توانند علاوه بر مطالعه این کلیپ ها را تماشا و در پایان به سوالات پاسخ دهند.

 

ابراهیمی از فعالیت ۱۹ کانون تخصصی خدمت رضوی در خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: همچنین ۴۴ کانون محله ای خدمت رضوی در شهرستان بیرجند فعال است.

 

دبیر کانون‌ های خدمت رضوی خراسان جنوبی به اهمیت ساختار کانون های خدمت و تقسیم وظایف اشاره و تصریح کرد: این ساختار نیاز به برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت برای خدمت رسانی به محرومان دارد تا مناسبت های مختلف مذهبی و ملی اجرایی شود.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه باید بانک اطلاعاتی از نیازمندان محلات توسط کانون محله ای خدمت رضوی در سطح استان تهیه و تکمیل کنند تا از موازی کاری‌ در توزیع بسته های معیشتی و خدمت رسانی های دیگر پرهیز شود، گفت: نیازهای خانواده های محروم متفاوت است و برای خدمت به آنان نیازمند این بانک اطلاعاتی هستیم.

 

وی در ادامه با برگزاری طرح سفره مهربانی ۳ در سطح استان اشاره کرد و افزود: این طرح باهدف توزیع نان متبرک رضوی در میان خانواده‌های بی‌بضاعت با اولویت  زنان سرپرست خانوار، ایتام و خانواده‌های دارای بیماران خاص است.

 

دبیر کانون‌ های خدمت رضوی خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح با سهم مشارکت ۵۰ درصدی خیران و مشارکت ۵۰ درصدی آستان قدس رضوی در حال اجرا است. کارت ‌های هدیه نان رضوی برای مدت سه ماه و در مجموع به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان صادر می شود. این کارت‌ها قابلیت برداشت نقدی ندارند و صرفاً برای تهیه نان روزانه به مبلغ پنج هزار تومان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرند.

 

ابراهیمی یادآور شد: نیازمندان شناسایی شده در طرح سفره مهربانی در خدمات مختلف کانون های تخصصی خدمت رضوی در اولویت خدمت رسانی خواهند بود.

 

وی با اشاره به پویش تعمیر و ساخت منازل محرومین، گفت: در راستای راه اندازی این پویش یک‌هزار منزل خانواده های محروم توسط خادمیاران رضوی در سراسر کشور تعمیر خواهد شد.

 

دبیر کانون‌ های خدمت رضوی خراسان جنوبی تصریح کرد: در پویش تعمیر منازل محرومین، تعمیر حداقل یک منزل خانواده های محروم توسط خادمیاران رضوی در هر شهرستان استان در عرصه های عمرانی، کاشیکاری و سرامیک، گازکشی داخلی، مرمت و بازسازی و گچ کاری اجرا می شود.

کد خبر 1020476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha