مسجد جامع رجایی شهر تراز شاخصی از طرح ایران قوی

روند فعالیت های مسجد جامع رجایی شهر کرج گویایی میزان اهتمام این مسجد در قالب محورهای معین شده در طرح ایران قوی است و این زیست و رقابت مومنانه میان نیروهای مسجدی، فرصت تقویت باورهای ایمانی و الهی است.

خبرگزاری شبستان - البرز: منطقه رجایی شهر کرج از جمله مناطق پرجمعیت و شاخص شهرستان کرج است که همواره از لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی طی سال های پس از انقلاب حرفی برای گفتن داشته است.

 

نام پایگاه بسیج شهید جهازی ها و کانون فرهنگی هنری مسجد جامع را کمتر کسی است که در این منطقه نشنیده باشد؛ علقه اهالی محل به این منطقه شاید به مزار شهداء و المان آن و شاید هم به شهداء مدافع حرم این مسجد برگردد. 

 

و اما؛ آنچه بیشتر این مسجد را مورد توجه قرار می دهد، شاخص بودن آن از لحاظ یک مسجد تراز اسلامی برجسته است؛ آن چنان که مشخصات و الزامات مسجدی با تمام ضرورت ها و شاخص ها مورد نظر را برخوردار است. 

 

شبکه سازی نیروهای تشکیلاتی مبارز انقلابی در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی در کرج

 

کرج به عنوان یکی از شهرهای همجوار با پایتخت در دوران پیش از انقلاب سهم اساسی در جریان سالزی شکل گیری انقلاب داشته است؛ شبکه سازی نیروهای تشکیلاتی مبارز انقلاب در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی در کرج در قالب روحانیت و مساجد با حضور ائمه جماعاتی مانند حجت الاسلام فارغ، خجت الاسلام رضایی محلاتی، حجت الاسلام قدس محلاتی، حجت الاسلام موسوی و ... از مسجد جامع کرج تا مسجد جامع حصارک کرج جریان ساز یک شبکه منسجم و هدفمند از نیروهای تشکیلاتی مسجدی اعم از بانوان و مردان بود. 

 

در این رابطه « حجت الاسلام رضایی محلاتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مسجد جامع رجایی شهر کرج از جمله مساجد شاخص در زمینه فعالیت های تشکیلاتی با هدف شبکه سازی برای شکل گیری انقلاب اسلامی بود. 

 

امام جماعت مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: مردم شهر کرج سهم ویژه ای در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران داشتند که شاخص ترین آن متوقف کردن لشکر زرهی قزوین در جریان حمله به مردم مبارز انقلابی در تهران است.

 

حجت الاسلام رضایی محلاتی اظهار کرد: قدر مسلم روند فعالیت مسجد جامع رجایی شهر امروزه در قالب فعالیت های فرهنگی، آموزشی و هنری کانون فرهنگی هنری مسجد با همکاری پایگاه بسیج شهید جهازی ها امتدادبخش و جریان ساز همان رویه شبکه سازی نیروهای تشکیلاتی برای پیروزی انقلاب اسلامی است. 

 

امام مسجد جامع رجایی شهر کرج ادامه داد: یکی از طرح های راهبردی در حال اجرا در کانون های فرهنگی هنری مساجد، طرح ملی ایران قوی است که با محوریت های مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده، مقاومت و عزت ایران و قرآن و سیره اهل بیت در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام رضایی محلاتی خاطرنشان کرد: روند فعالیت ها و برنامه های صورت گرفته در مسجد جامع رجایی شهر کرج گویایی میزان اهتمام این مسجد در قالب محورهای معین شده در طرح ایران قوی است و این زیست و رقابت مومنانه میان نیروهای مسجدی فرصت تقویت باورهای ایمانی و الهی نیز محسوب می شود. 

 

 

« علیرضا خسروجری» نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: رویکرد اصلی فعالیت های مسجدی در مسجد جامع رجایی شهر همواره در قالب آموزشی، فرهنگی و هنری است، نمونه این فعالیت ها با حضور نوجوانان و جوانانی است که در این مسجد رشد پیدا کرده اند. 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: بهره مندی از مهدکودک و پیش دبستانی در مسجد جامع رجایی شهر کرج با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد زمینه ای را فراهم آورده است که کار فرهنگی مسجدی را از دوران کودکی به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.

 

 

 

خسروجردی اظهار کرد: به جرأت می توان مبتنی بر شاخص های مسجد تراز اسلامی، مسجد جامع رجایی شهر کرج را از جمله مساجد شاخص و ممتاز با چارچوب های معین احیاء مسجد تراز اسلامی تعریف کرد.

 

وی عنوان کرد: تربیت نیروهای مومن انقلابی با هدف ارتقاء سطح باورهای ایمانی و الهی رویکرد اصلی و اساسی در جریان فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر کرج با امامت حجت الاسلام رضایی محلاتی است.

 

 

« فخری ساختمانی زنوز» از جمله بانوانی است که همواره در این مسجد حضور داشته است به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت مسجد جامع رجایی شهر کرج برای اهالی محل گفت: زمان افتتاح مسجد به پیش از انقلاب اسلامی برمی گردد. 

 

این مادر که دارای ۱۰ فرزند است اظهار کرد: اوائل انقلاب اسلامی همواره مسجد جامع رجایی شهر یکی از مکان هایی بود که برای تداوم انقلاب برنامه ریزی داشت و پس از آن در دوران انقلاب اسلامی نیز در جریان آماده سازی و پشتیبانی اقلام مورد نیاز رزمندگان فعال بود.

 

ساختمانی زنوز خاطرنشان کرد: تمامی فرزندان ام در این مسجد رشد یافته اند، دخترانم در کتابخانه مسجد مطالعه کردند، امروز نیز نوه هایم در پیش دبستانی مسجد درس می خوانند. 

 

رضایتمندی اهالی محل از روند فعالیت های مسجد جامع رجایی شهر، این مسجد را مصداقی از مسجد تراز اسلامی قرار داده است؛ به واقع احیاء مسجد تراز اسلامی به واقع با ایجاد فرصت های آموزشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی با اهتمام کانون فرهنگی هنری مسجد همچنین پایگاه بسیج شهید حجازی ها محقق شده است. 

 

 

 

کد خبر 1020560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha