سابقه کتابخانه عمومی «ابوریحان» شیراز در عرصه کتاب و کتابخوانی قابل توجه است

منوچهری گفت: فارس همواره مهد تمدن و فرهنگ در حوزه های مختلف بوده است و کتابخانه عمومی «ابوریحان» به عنوان دومین کتابخانه عمومی شهر شیراز حائز توجه است و در ۵۰ سال اخیر در عرصه کتاب و کتابخوانی به ارائه خدمات پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (پنج شنبه 9 بهمن) در آئین گرامیداشت نیم قرن خدمات کتابخانه عمومی «ابوریحان» در شیراز گفت: فارس همواره مهد تمدن و فرهنگ در حوزه های مختلف بوده است و کتابخانه عمومی «ابوریحان» به عنوان دومین کتابخانه عمومی شهر شیراز حائز توجه است و در 50 سال اخیر در عرصه کتاب و کتابخوانی به ارائه خدمات پرداخته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس افزود: گرچه توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی در تمامی دوره های تاریخی شیراز وجود داشته است اما تنها چند کتابخانه شاخص در استان فارس وجود دارد.

 

«مهدی امید بخش»، با ابراز رضایت از برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در استان فارس گفت: نمایندگان این حوزه در روستاهای فارس به خوبی در حال تلاش هستند.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد روند مطلوبی در حوزه کتابخوانی در روستاهای استان بوده ایم.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در شرایط فعلی نشان از اقداماتی است که برای تداوم فعالیت ترویج فرهنگ کتابخوانی به انجام می رسد.

امید بخش با اشاره به نمایشگاه کتاب سال قبل گفت: سال گذشته نمایشگاه کتاب با حضور760 ناشر برگزار شد اما امسال با حضور بیش از یک هزار و 600 ناشر برگزار خواهد شد.

کد خبر 1020632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha