ساخت سد سردشت و شیرین آب پیگیری می‌شود

ایزدجو از پیگیری‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی ساخت سدهای سردشت و شیرین آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «فرهاد ایزدجو» امروز (پنجشنبه ۹ بهمن) در حاشیه جلسه رسیدگی به مسائل حوزه آب و برق دزفول، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مسائل مربوط به تامین آب، مشکلات شبکه آبیاری زهکشی، توسعه شیلات، تخصیص آب‌های زیرزمینی، فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و صدور مجوز چاه‌های مخصوص خشکسالی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

 

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان افزود: برای اجرای طرح سد سردشت و شیرین آب با توجه به جدید بودن پروژه‌ها و تمایل اعتبارات دولت به سمت تکمیل طرح‌ها مقرر شد برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که سریعتر عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شود‌.

 

وی با اشاره به نوع فعالیت سد شیرین آب تصریح کرد: سد شیرین آب بیشتر در حوزه تامین مصارف صنعتی فعالیت خواهد داشت.

 

ایزدجو با اشاره به آنکه دزفول قدیمی ترین شبکه آبیاری استان را دارد، ادامه داد: باتوجه به گذشت بیش از ۵۵ سال از عمر شبکه آبیاری دز در نظر داریم تعمیرات این شبکه را با یک طرح مستقل آغاز کنیم هرچند که اعتبارات مربوط به تعمیرات شبکه نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

 

«سید احمد آوایی» نیز عنوان کرد: با توجه به آنکه دزفول یک قطب کشاورزی است لازم بود یک‌سری از مسائل پیگیری شوند که به همت نماینده مردم شریف شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تدارک دیده شد.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی در خصوص تصفیه خانه آب، ساخت سدهای جدید و حق آب‌های کشاورزی گرفته شد که با اجرایی شدن آن‌ها تحولات خوبی در شهرستان رخ خواهد داد.

 

وی در خصوص مسائل مطرح شده در این جلسه خاطر نشان کرد: سدهای سردشت و شیرین آب در زمان نمایندگی بنده در دوره‌های قبل در هیئات دولت مصوب شد‌.

 

آوایی یاد آور شد: در آن زمان هم اقداماتی برای ساخت آن‌ها از جمله مطالعات لازم و کار بر روی جاده دسترسی آن صورت گرفت و امیدواریم مجددا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

کد خبر 1020647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha