اعطای تسهیلات ویژه از سوی بانک مسکن همزمان دهه فجر

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: این بانک به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده در قالب «طرح ۸۲» به زوجین متقاضی در شهرهای با جمعیت بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «امیر رنجبریان» در نشست خبری با اصحاب رسانه از تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده در قالب «طرح ۸۲» به زوجین متقاضی خبر داد و اظهار داشت: این تسهیلات از محل اوراق و بدون سپرده پرداخت می شود.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی افزود: در این طرح سقف تسهیلات در این شهرها به صورت انفرادی ۸۰ میلیون تومان بوده و در سایر مناطق و شهرهای استان به صورت زوجین ۱۰۰ میلیون تومان و به صورت انفرادی ۶۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مناسبت تقارن دهه مبارک فجر و هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بانک مسکن از ۲۵ دی تا ۲۲ بهمن اجرا می شود، اظهار داشت: از سقف تسهیلاتی فوق ۵۰ درصد بدون نیاز به تهیه اوراق تسهیلات مسکن و از محل بدون سپرده پرداخت می شود.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: حداکثر مدت بازپرداخت و نرخ سود تسهیلات از محل اوراق و بدون سپرده به ترتیب ۱۴۴ ماه با نرخ ۱۷.۵ درصد و ۶۰ ماه با نرخ ۱۸ درصد بوده و حداکثر قدمت ساختمان برای پرداخت تسهیلات ۲۵ سال است.

رنجبریان، ادامه داد: در صورت فروش اقساطی قطعی سهم الشرکه بانک، پرداخت تسهیلات موصوفه علاوه بر تقسیط تسهیلات پرداختی به صورت همزمان امکان پذیر است.

وی «سپرده طرح ۲ و ۱» را از دیگر طرح های بانک مسکن برای اعطای تسهیلات اعلام و یادآوری کرد: این طرح با استفاده از تسهیلات پرداختی از محل سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی اجرا می شود و حداقل مبلغ سپرده گذاری در آن ۱۰ میلیون تومان و نرخ سودپرداختی به سپرده ۲ درصد است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: در این طرح پرداخت تسهیلات به هر فرد حداکثر تا ۸۵ درصد مبلغ سرمایه گذاری و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان امکان پذیر است. نرخ سود تسهیلات پرداختی در این طرح یک درصد و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات ۶۰ ماه بوده و نیازی به ارایه پیش فاکتور، فاکتور و معرفی ضامن نیست.

وی با بیان اینکه « طرح کارگشا» بانک مسکن برای تامین رفاه کارکنان ادارات، سازمان ها و کارخانجات اجرا می شود، اظهار داشت: از اولویت های اصلی در موسسه ها، سازمان ها و شرکت های موفق، تامین رفاه و رفع احتیاج ضروری کارکنان است و راهکار رفع احتیاجات و کمک به معیشت آن ها پرداخت مساعده از محل منابع داخلی شرکت ها و سازمان است و تامین مالی لازم از دغدغه های مدیران این شرکت ها و سازمان هاست.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: بانک مسکن در راستای تکمیل بسته خدمات خود این طرح را برای ارایه خدمات به شرکت ها و سازمان ها ارایه کرده است.

رنجبریان، ادامه داد: در این طرح برای مساعده به کارکنان مشمول تا سقف ۱۰۰ درصد خالص دریافتی در فیش معرفی شده از سوی شرکت یا سازمان، وفق ضوابط تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند.

وی با اشاره به طرح «مهراندیش» بانک مسکن برای بخشودگی جرایم تسهیلات یادآوری کرد: در این طرح ۶ درصد خالص جرایم تسهیلات به نسبت واریزی نقدی مورد بخشودگی قرار می گیرد.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: در این طرح در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیرجاری تسهیلات پرداختی اعم از عقود مبادله ای، مشارکتی و تسهیلات قرض الحسنه، ۶ درصد خالص جرایم محاسبه شده، به نسبت واریزی بدهکاران بخشیده می شود.

رنجبریان، با اشاره به اینکه مدت اجرای این طرح تا ۲۰ اسفند است، افزود: در این طرح امکان تبدیل سند وکالتی به قطعی بدون واریز درصدی از مانده بدهی وجود دارد و آن دسته از مشتریانی که فاقد مطالبات غیرجاری بوده یا نسبت به واریز مطالبات غیرجاری خود اقدام کنند تغییر نام مدیون در طول مدت اجرای طرح بدون واریز درصدی از مطالبات امکان پذیر خواهد شد.

وی ارایه راهکارهای ویژه به منظور تسریع در تعیین تکلیف مطالبات مشارکت مدنی را از دیگر مزایای این طرح اعلام کرد و اظهار داشت: تعیین تکلیف مطالبات مشارکت مدنی با تقسیط حداکثر ۳۰ میلیون تومان از محل وجه التزام و تعیین تکلیف تسهیلات مشارکت مدنی به روش تقسیط باقی مانده مطالبات قرارداد مشارکت در قالب قرارداد مرابحه از راهکارهای این طرح است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: در راهکار اول به منظور مساعدت با صاحبان نفع واحدهای باقی مانده مورد مشارکت، جریمه دیرکرد مربوط به میزان سهم هر واحد تا سقف ۳۰ میلیون تومان بدون نرخ سود و به مدت حداکثر ۳۶ ماه قابل تقسیط است.

رنجبریان، ادامه داد: راهکار دوم مربوط به برخی پرونده های مطالباتی مشارکت مدنی است که شریک بنا به دلایلی مانند عدم فروش واحدها قادر به تسویه نقدی مطالبات نبوده و در صورت احراز توانایی بازپرداخت اقساط، باقی مانده مطالبات با رعایت ضوابط اعتباری به مدت حداکثر ۳۶ ماه قابل تقسیط است.   

کد خبر 1020666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha