گمرک نقش پدافندی در جنگ اقتصادی دارد

آل هاشم گفت: گمرک نقش پدافندی در جنگ اقتصادی دارد و بر همین اساس باید با اصلاح برخی قوانین نسبت به آسان سازی تجارت بین الملل اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار مدیران گمرک‌های استان، اظهار داشت: گمرک نقش پدافندی در جنگ اقتصادی دارد و بر همین اساس باید با اصلاح برخی قوانین نسبت به آسان سازی تجارت بین الملل اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت پیشرو بودن گمرک در سالم سازی و شفاف سازی تجارت، اظهار داشت: گمرک می تواند پیشران و پیشگام در رونق اقتصاد ملی باشد و با رویکرد اقتصاد مقاومتی می توان به اصلی ترین وظیفه خود یعنی نقش حفاظتی و صیانتی از حقوق دولت و جامعه، جامه عمل پوشاند.

آل هاشم به چالش های فعالان اقتصادی در مواجهه با گمرک،  بایدها و نبایدها و الزامات اقتصاد مقاومتی در گمرک اشاره کرد و خواستار ایفای نقش توانمندتر شرکای تجاری و گمرک در جهت کاهش وابستگی بودجه جاری کشور به درآمدهای نفتی شد.

وی ادامه داد: نقش حمایتی در راستای افزایش رونق تولید و سرمایه گذاری، تسهیل و گسترش صادرات، ترانزیت کالا و توسعه دیپلماسی تجاری و اقتصادی با سازمانهای بین المللی از سوی گمرکات باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

آل هاشم با تاکید بر مدیریت جهادی در جهت استیفای حقوق دولت، خواستار بهره گیری بیش از پیش گمرک از فناوری های نوین، ارتقای و افزایش سطح تعامل گمرکات با سازمان های همجوار و بین المللی شد.

لیلی اورنگی،ر ناظر گمرک های آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات این مجموعه پرداخت و اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال‌جاری شاهد رشد ۹۶ درصدی صادرات استان بوده ایم.

کد خبر 1020707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha