ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران بیمار بود و امروز درمان شده است

نماینده هنرمندان در شورای نظارت بر روند بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران با بیان اینکه بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران آرزوی بزرگی بود،گفت: ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران بیمار بود و امروز درمان شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، موزه هنرهای معاصر تهران عصر امروز پنج شنبه 9 بهمن با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر و جمعی از هنرمندان پس از یک عملیات بازسازی و مرمت سی ماهه به صورت رسمی گشایش یافت.

 در این مراسم «بهرام کلهرنیا»، هنرمند نقاش و نماینده هنرمندان در شورای نظارت بر روند بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران  با بیان اینکه بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران آرزوی بزرگی بود، گفت: این بازسازی سال‌ها به دلایل مختلفی از جمله بی‌توجهی مدیران پشت گوش می‌افتاد و اراده‌ای برای عمل به آن وجود نداشت.

این هنرمند نقاش اظهار کرد: جامعه هنری جامعه ای احساسی است و می خواست بزرگترین موزه ایران بار دیگر احیا شود و احیا آن آرزوی تمامی سال‌هایی بود که به تاخیر افتاده بود. همانطور که می دانید این ساختمان مسن است و ما باید بر روند این مرمت نظارت می کردیم؛ روح موزه به آرزوهای ما شباهت نزدیکی داشت و به همین دلیل ما با مرمت و ساخت آن درگیر شدیم.

بهرام کلهر نیا با بیان اینکه ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران بیمار بود و امروز درمان شده است،گفت: در روند بهسازی  حتی چیزهای به آن برای به‌روز شدن افزوده و سیستم‌های قدیمی معاصر شدند؛ سیستم تهویه به روز شد و به منظور حفاظت و نگهداری آثار و حتی افزایش گنجایش فضا مورد نظر قرار گرفت .

این هنرمند با انتقاد از حضور کمرنگ جامعه هنری در مراسم بازگشایی موزه هنرهای معاصر اظهار کرد: متأسفم که امروز از جامعه هنری در جمع کم می‌بینم و فکر می‌کنم باید حضوری پررنگ‌تری می‌داشتند اما به آنان اعلام خواهم کرد که کار موزه به درستی انجام گرفته است.

کد خبر 1020741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha