موزه هنرهای معاصر تهران با برپایی دو نمایشگاه گشایش یافت

موزه هنرهای معاصر تهران عصر امروز پنج شنبه ۹ بهمن پس از بازسازی ۳۰ ماهه با افتتاح دو نمایشگاه‌ «ارمغان» و «عکاسی مفهومی» گشایش یافت.

 

  به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، موزه هنرهای معاصر تهران عصر امروز پنج شنبه 9 بهمن با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر و جمعی از هنرمندان پس از یک عملیات بازسازی و مرمت سی ماهه به صورت رسمی گشایش یافت.

 در مراسم بازگشایی موزه هنرهای معاصر نمایشگاه «ارمغان» با نمایش  ۱۳۵ اثر از ۴۲ هنرمند از آثار اهدایی مجموعه منیژه میرعمادی به موزه هنرهای معاصر تهران و ۲۶ اثر از ۱۵ هنرمند از آثار گنجینه موزه نیز که متناسب با نمایشگاه آثار اهدایی مجموعه میرعمادی بود افتتاح شد. همچنین نمایشگاه «عکس مفهومی»  با نمایش 18 اثر از 13 هنرمند از گنجینه عکس موزه هنرهای معاصر تهران  گشایش یافت.

در این مراسم «سعید آقایی» رییس موزه هنرهای معاصر تهران درباره بازسازی این بنای تاریخی گفت: مرمت موزه هنرهای معاصر تهران به عنوان بزرگترین مرکز هنری ایران، هنرمندان و علاقمندان بسیاری را به حق نگران کرده بود اما موجب خرسندی است این مرکز هنری در حالی بازگشایی می‌شود که به شبیه‌ترین حالتش نسبت به روز اول بازگشایی‌اش شباهت دارد، یعنی الحاقاتی که طی سال‌های متمادی به آن اضافه شده بود، حذف شدند.

در ادامه این مراسم کلیپی کوتاه از ویژگی‌های شخصیتی و اهداف و افکار مرحومه منیژه میرعمادی برای حضار پخش شد .سپس «جمشید ناصری» همسر زنده یاد منیژه میرعمادی گفت:  بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران آرزوی بزرگ مرحومه میرعمادی بود که پس از مرگ وی محقق شد.

در این مراسم «بهرام کلهر نیا» هنرمند نقاش نیز در سخنانی گفت: بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، آرزوی بزرگی بود که سال‌ها به دلایل مختلف که از جمله آنها بی‌توجهی مدیران نسب به آن بود، پشت گوش می‌افتاد و اراده‌ای برای عمل به آن وجود نداشت.

  در این مراسم «سید مجتبی حسینی»، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موزه هنرهای معاصر تهران در منظومه هنرهای معاصر ایران و جهان دارای جایگاه ممتازی است.

 درهای موزه هنرهای معاصر تهران از روز 14 بهمن بر روی علاقمندان به هنرهای تجسمی با رعایت پروتکل های  بهداشتی گشوده می شود و  علاقمندان باید پیش از مراجعه به این مکان از طریق سایت موزه بلیت تهیه کنند.

کد خبر 1020742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha