علامه  مصباح یزدی، عمار رهبر و انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه شخصیت برجسته علامه مصباح خلاء شهید مطهری و آیت الله طباطبایی را در عصر حاضر پر کرد، گفت: آیت الله مصباح، عمار رهبر و انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد قمی» در مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی که امشب (پنج شنبه، ۹ بهمن) در مجتمع فرهنگی شهید مطهری بندر انزلی برگزار شد، اظهار داشت: مکتب امام خمینی (ره) حرف جدیدی برای انقلاب اسلامی دارد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مکتب امام خمینی (ره) خواستنی است و برای جوانان امروز درس دارد، تصریح کرد: سخنان امام خمینی (ره)، عمیق و حکیمانه بود.

 

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی از علمای برجسته حوزه علمیه بود، تاکید کرد: این شخصیت برجسته، خلاء شهید مطهری و آیت الله طباطبایی را در عصر حاضر پر کرد.

 

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه علمای بزرگ اسلام موظف هستند، مسائل اسلامی را بدون دخل و تصرف در اختیار مردم بگذارند، خاطرنشان کرد: علامه مصباح نیز در حوزه تبلیغ معارف دینی ثابت قدم بود و در این راه نیز حجم زیادی از فشار و بی‌مهری‌ها را تحمل کرد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه آیت‌الله مصباح برای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به مانند عمار بود، افزود: علامه مصباح از شاگردان امام(ره) بود که ویژگی‌های متمایزی در بین حوزه‌های علمیه ایجاد کرد و قیام برای خدا را به ما یاد داد.

 

وی با اشاره به اینکه توحید، ویژگی برجسته آیت‌الله مصباح یزدی بود، خاطرنشان کرد: همه مجاهدت‌های سیاسی، اجتماعی و اعتقادی علامه، از اعماق باور ایشان بود.

 

حجت الاسلام قمی تاکید کرد: علامه مصباح یزدی، طلبه تراز انقلاب اسلامی بود که آثار ماندگاری را برای پژوهشگران دینی به یادگار گذاشت.

کد خبر 1020744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha