۱۰ درصد جمعیت تالش سالمند هستند

شاهکویی با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۷۵۲ نفر از جمعیت شهرستان تالش را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: این تعداد حدود ۱۰ درصد از جمعیت تالش را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش،«محمدحسین شاهکویی» امروز(جمعه، ۱۰ بهمن) در اولین جلسه شورای سالمندان این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،  اظهارکرد: استان گیلان از پیرترین استان های کشور با تراکم جمعیتی بسیار بالا بوده که در هر کیلومتر ۱۸۲ نفر جمعیت دارد.

 

فرماندار تالش با بیان اینکه در این شهرستان نیز در هر کیلومتر ۱۴۲نفر ساکن است، افزود: این امر برنامه ریزی ویژه برای شهرستان تالش را می طلبد .

 

وی در ادامه خواستار اطلاع رسانی سند ملی  تکریم سالمندان از طریق رسانه ها شد تا مسئولیت افراد جامعه در قبال سالمندان یادآوری شود.

 

شاهکویی با اشاره به اینکه شبکه بهداشت و درمان در راستای کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی سالمندان برنامه ریزی ویژه کرده تا سالمندان از حداقل امکانات بهداشتی و خدماتی و درمانی برخوردار شوند، گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی هم‌ در حوزه معیشتی سالمندان دارای نیازهای اولیه و ضروری که از لحاظ مالی وضعیت نامناسب دارند برنامه ریزی داشته باشد.

 

فرماندار تالش از شهرداری های شهرستان تالش خواست فضاهای شهری و بسترسازی مناسب در طرح های شهرها و روستاها را به طور ویژه برای سالمندان  مورد توجه قرار داده و اهداف سند ملی تکریم سالمندان  را مطالعه کرده و در تکریم و مراقبت از سالمندان مورد استفاده قرار دهند.

 

شاهکویی گفت: سالمندی فرصتی است که باید از این فرصت به صورت بهینه استفاده شود همه به سن سالمندی خواهیم رسید پس هر برنامه ریزی مدون برای آیندگان بعد ازما خواهد بود که در این برنامه ریزی دقت و مراقبت ویژه انجام ‌شده  تا نسبت به وظایف خود به بهترین نحو ممکن اقدام کنیم.

کد خبر 1020766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha